Net geen 6,2 miljoen bezoekers voor Waasland Shopping Center

Net geen 6,2 miljoen bezoekers voor Waasland Shopping Center

Het Waasland Shopping Center, dat vorig jaar zijn 10e verjaardag vierde, verwelkomde in 2014 exact 6.190.903 bezoekers. Dat is een lichte daling, die volledig in lijn is met vergelijkbare centra in de portefeuille van beheerder Devimo Consult.

Warmste jaar sinds de metingen

Manager Katrien Giebens schrijft de lichte daling van het totale bezoekersaantal toe aan het "aanhoudende mooie droge weer en het feit dat 2014 het warmste jaar was sinds de metingen". Ze wijst er wel meteen op dat het aantal bezoekers de voorbije maanden trouwens weer in stijgende lijn ging: december was ook nu weer de beste maand met 725.760 bezoekers, goed voor een stijging met 4,26% tegenover 2013.

 

De pas gestarte wintersolden 2015 zetten die positieve trend voort: de eerste koopjesdag was een voltreffer met 43.727 bezoekers (+6,3% vergeleken met de eerste soldendag in januari 2014), met dank aan de regen die de koopjesjagers massaal richting overdekte winkelcentra dreef.

 

Groeiend succes Waasland Shopping Gift Card

Ook de verkoop van de Waasland Shopping Gift Card zit in de lift: die groeide aan met 4,12%. Die geschenkkaart is nu al goed voor een totaalbedrag van 4.441.851 euro. De gemiddelde waarde die op de kaart wordt geladen is ook gestegen tot 51,5 euro.

 

De kaart kent overigens ook meer en meer bijval in het bedrijfsleven: het aantal bestellingen door bedrijven die Gift Cards geven als relatiegeschenk is gestegen met 16%.

Tags: