Nieuwe winkels openen in Stadshart Amstelveen

Nieuwe winkels openen in Stadshart Amstelveen

Na de zomer openen in het vernieuwde winkelcentrum Stadshart Amstelveen nieuwe winkels van onder andere NZA (New Zealand Auckland), We Are Labels en Sport2000.

 

Uitbreiden met nieuwe huurders

Begin september opent We are Labels een winkel van rond de 350 vierkante meter met dameskleding, schoenen en accessories. Aan het eind van de maand wordt de opening gevolgd door NZA (New Zealand Auckland) - herenkleding - met een winkel van 65 vierkante meter.

 

Begin oktober komt Sport2000 met een grotere sportshop van 1500 vierkante meter. In het winkelcentrum wordt in dezelfde periode ook gewerkt aan een overdekte Rembrandtpassage en een facelift van het Stadsplein.

 

De nieuwe winkels maken deel uit van een reeks nieuwe huurders, die Stadshart Amstelveen het afgelopen half jaar kreeg. Een aantal winkels verhuisde bovendien naar een andere locatie in het winkelcentrum en een aantal ondernemers kwam weer terug. Zo keerde snoepformule Jamin per 1 april terug met een vernieuwd concept. Hier schuin tegenover opende eind mei kinderkledingwinkel Tumble’N Dry.

 

Specsavers nam op een andere locatie in het winkelcentrum een nieuwe grotere winkel in gebruik. Van Os lederwaren nam zijn intrek op de plek van Gielen lederwaren. Stadshart Amstelveen biedt verder nog onderdak aan formules als de Bijenkorf, Scotch & Soda, Zara, Massimo Dutti, Fossil, G-Star Women, Superdry en Van Gils. Er zijn tevens diverse boetiekjes en een vershart in het overdekte winkelcentrum te vinden.

 

Regionale positie verbeteren    

De uitbreiding met nieuwe winkels moet de regionale functie van Stadshart Amstelveen verbeteren. Uitbreiding is ook als voorwaarde voor een duurzame invulling van de retailmix vastgelegd in de gemeenschappelijke visie voor 2020-2025 van het winkelcentrum.

 

Stadshart Amstelveen werd vorig jaar uitgeroepen als Beste Winkelcentrum van Nederland. In 2012 kreeg het als eerste Nederlandse winkelcentrum van Unibail-Rodamco vier sterren, een internationale classificatie voor de kwaliteit en service van een winkelcentrum. Zo kunnen bezoekers van het Stadshart gratis gebruik maken van een personal shopper, onbeperkt Wi-Fi en een receptie voor extra gemak.

 

Het winkelcentrum is zeven dagen per week open en heeft iedere laatste vrijdag van de maand een extra koopavond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Gent krijgt met Kouterdreef ‘winkelstraat voor betere merken’

23/11/2017

Momenteel is het nog een werf, maar vanaf maart krijgt Gent er met de ‘Kouterdreef’ een nieuwe winkelstraat ‑ op termijn zelfs een winkelwandelstraat ‑ waar de ‘betere merken’ thuis zijn. Deze week maakte ontwikkelaar Matexi op de retailvastgoedbeurs Mapic in Cannes enkele ronkende namen bekend.

Bouw nieuwe winkelsite in Lier gestart

16/11/2017

Deze week zijn de grondwerken gestart voor een nieuwe winkelsite langs de Antwerpsesteenweg in Lier. Onder meer Decathlon en het gloednieuwe woonwinkelconcept Ygo hebben hun komst al bevestigd.

Toekomstig winkelcentrum Verviers zoekt nieuwe naam

16/11/2017

De groep City Mall, die sinds kort het project Au fil de l’eau in Verviers in handen heeft, is op zoek naar een nieuwe naam voor het winkelcentrum. Die naam strookt immers niet helemaal met de werkelijkheid en is bezoedeld door jaren van getouwtrek rond het centrum.

Minister boos: Docks Bruxsel lost beloftes niet in

13/11/2017

Amper een jaar na de opening van Docks Bruxsel aan de Van Praetburg in Brussel is de impact ervan op de lokale handelaars en de mobiliteit slechter dan verwacht. Dat blijkt uit cijfers van Brussels minister van Economie Didier Gosuin.

Mitiska Reim koopt eerste Franse retailpark

06/11/2017

Het Belgische vastgoedbedrijf Mitiska Reim betreedt nu ook de Franse retailmarkt met de aankoop van een retailpark in de omgeving van Caen. Eerder dit jaar nam het bedrijf al retailparken over in Duitsland, Roemenië en Spanje. 

Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

Back to top