Nike investeert 60 miljoen euro extra in Limburg | RetailDetail

Nike investeert 60 miljoen euro extra in Limburg

Nike investeert 60 miljoen euro extra in Limburg

Hoewel het nieuwe logistieke centrum van Nike in het Limburgse Ham pas half 2016 operationeel wordt, heeft de sportgigant nu al beslist het complex uit te breiden. Nike wil vanuit Ham zijn sportschoenen verdelen in heel Europa en een deel van Azië.

Nog niet open en al te klein

Oorspronkelijk zou Nike in Ham, niet zo ver van de huidige vestiging van Nike in Laakdal, een distributiecentrum optrekken met een bebouwde oppervlakte van 4,5 hectare. Op de site is plaats voor 15 miljoen paar schoenen die van daaruit verder worden verdeeld over heel Europa en een deel van Azië. Gisteren bleek dat Nike heeft beslist de capaciteit van het complex met de helft te vergroten: er komen twee extra verdiepingen bij.

 

De Vlaamse regering heeft daarom 4,5 miljoen euro extra vrijgemaakt, ongeveer 8% van het totale investeringsbedrag (60 miljoen euro) dat Nike in de bijkomende verdiepingen én in een extra locatie in Laakdal stopt. De extra investering is alvast goed nieuws voor de werkgelegenheid: boven op de reeds aangekondigde 500 banen komen er nog enkele tientallen bij, al wil de directie daar vooralsnog geen concreet cijfer op plakken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Winkelstad Sint-Niklaas herrijst als een feniks

17/04/2018

Dacht u ook dat Sint-Niklaas een kleine twintig jaar geleden was doodgeknepen door het Waasland Shopping Center? Think again! Wij gingen een kijkje nemen en ontdekten een stad in een wervelende opwaartse spiraal.

Vernieuwd winkelcentrum Les Bastions mikt op 5 miljoen bezoekers

12/04/2018

Het bekende Doornikse shoppingcenter Les Bastions is op 12 april heropend na een stevige uitbreiding en een grondige make-over. Voor nieuwe impulsen zorgen trekkers als Zara en Bershka. Het project zet ook sterk in op diensten.

“Alle retailers moeten zichzelf heruitvinden”

10/04/2018

Meer dan ooit is het de consument die beslist welke richting de retailmarkt uitgaat. Winkelketens moeten zichzelf heruitvinden, hun concepten in vraag stellen. Dat zeggen Jean Baheux en Jonathan Delguste van vastgoedadviseur Cushman & Wakefield.

Retail Estates trakteert zichzelf op dubbel verjaardagsgeschenk

29/03/2018

Retail Estates heeft twee winkelpanden gekocht in het Nederlandse Haarlemmermeer voor 9 miljoen euro. Daarnaast heeft het vastgoedbedrijf een retailpark gekocht voor 47 miljoen euro, ook al in Nederland. Maar die deal is nog “voorwaardelijk”.

Gunstig (tussen)advies voor Brussels Neo-project

29/03/2018

De Overlegcommissie van het Brussels Gewest heeft een gunstig advies uitgebracht voor de aanvraag van het stedenbouwkundig attest van Neo, het grote herbestemmingsproject op de Heizelvlakte waar ook een groot shoppingcenter moet verrijzen.

Rive Gauche verkocht aan CBRE Global Investors na sterk jaar

27/03/2018

Winkelcentrum Rive Gauche in Charleroi krijgt een nieuwe eigenaar, na een jaar waarin het sterke cijfers kon voorleggen. Met gemiddeld 650.000 bezoekers per maand is dit het op een na drukstbezochte winkelcentrum van België.