Pop-ups moeten winkelruimte Centraal Station nieuw leven inblazen

Pop-ups moeten winkelruimte Centraal Station nieuw leven inblazen

Pop-ups moeten winkelruimte Centraal Station nieuw leven inblazen

De winkelgalerij in het Centraal Station van Antwerpen moet nieuw leven krijgen dankzij een aantal creatieve pop-ups. Tegen 1 november komen er alvast nieuwe huurders.

Nieuwe poging

De winkels in het Centraal Station kennen heel wat leegstand, vooral aan de kant van het Kievitplein. Een grauwe ruimte, weinig sfeer en hoge huurprijzen worden als boosdoeners genoemd. Een eerdere poging om via pop-ups nieuw leven in de galerij te krijgen, liep eind 2013 nog op niets uit: de handelaars die gebruik maakten van de tijdelijke huurmogelijkheden vertrokken na enkele maanden al opnieuw.

 

Nu wil vastgoedmakelaar Prevenda, die gespecialiseerd is in het revitaliseren van leegstaande ruimtes, echter een nieuwe poging wagen. De onderneming hoopt er het succes van de Reinaert Galerij in Sint-Niklaas over te doen: daar ging de bezettingsgraad in nauwelijks vijf maanden van 25% naar 60%.

 

Ook Comics Station kan duwtje geven

Prevenda mikt via het project Rail-Network ccc nu vooral op creatieve starters en kunstenaars. Met succes, zegt Tania Rens van de vastgoedonderneming in Gazet van Antwerpen: “Al vijftig mensen hebben interesse laten blijken.”  Vanaf 1 november nemen de eerste nieuwe zaak trouwens effectief haar intrek in het Centraal Station.

 

Positief is bovendien dat vanaf Pasen 2017 in het station ook Comics Station van start gaat, een thema- en belevingspark rond populaire stripfiguren. Het zal open zijn voor het grote publiek tijdens het weekend, op woensdagmiddag en op feest- en vakantiedagen. Aanvankelijk zou het park al eind 2015 de deuren hebben moeten openen, maar dat werd steeds uitgesteld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow. Een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

Koekjesmerk Jules Destrooper duikt op in Schiphol

05/07/2018

De Belgische koekjesfabrikant Jules Destrooper lanceert een reisgamma, ‘Global Travel Retail’, en opent daarvoor ook een tijdelijke winkel op Schiphol Airport. In de zomermaanden kunnen reizigers er speciale verpakkingen kopen.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.

Aveve koopt tuincentra Eurotuin van Rudi De Kerpel

25/06/2018

Ondernemer Rudi De Kerpel heeft zijn tuinketen Eurotuin verkocht aan concurrent Aveve (de tuinketen van de boerenbond). Bij gebrek aan opvolging zag De Kerpel zich verplicht te kiezen voor een overname om jobzekerheid te bieden aan het personeel.

"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.