Poperinge start met platform voor centrummanagement Urbain

Poperinge start met platform voor centrummanagement Urbain

In de gemeente Poperinge is het slimme centrummanagementplatform Urbain in gebruik genomen. De handelaars in de gemeente zullen de komende maanden worden uitgerust met een heleboel hulpmiddelen om extra klanten aan te trekken.

 

E-winkelstad voor alle handelaars

Zo werd onder andere de Pop.pas in gebruik genomen, waarmee inwoners van Poperinge en omliggende gemeenten punten kunnen verzamelen bij de handelaars, om zo kans te maken op prijzen. In de toekomst zullen ze die punten ook kunnen gebruiken om voordelen te krijgen in de nieuwe e-winkelstad, waar alle deelnemende handelaars verzameld zullen worden.

 

Alle handelaars zullen immers een eigen webshop krijgen van de stad. “We willen niet alle handelaars een webshop opdringen. Maar ze moeten er minstens allemaal eens van proeven om effectief te weten of het iets voor hen is of niet. Daarom brengen we de bestaande webshops en deze die we gratis lanceren voor die handelaars die daarvoor kiezen, samen in een zogenaamde e-winkelstad. Op www.shopinpops.be zal je ze netjes naast elkaar zien staan. We brengen dus in een mooie 360° de klanten vanuit de online winkels naar de fysieke winkels en terug. Maar proberen ze zoveel mogelijk het lokale aanbod te promoten en te visualiseren.”, zo stelt Pieterjan Blondeel, activation manager voor Urbain Poperinge.

 

Pop.pas en Pop.kado

Ook Pop.kado maakt deel uit van het initiatief. Die cadeaubon kan gebruikt worden in de winkels in Poperinge en kan bovendien ook aangekocht worden bij enkele handelszaken en de dienst toerisme van Poperinge.

 

In de winkels zullen bovendien slimme displays komen, waar aanbiedingen van de handelaar op kunnen worden getoond, naast andere informatie over de stad of andere handelaars.

 

Met Urbain hoopt Poperinge zijn handelskern te versterken en zo de koopvlucht en de leegstand tegen te gaan. De gemeente is van mening dat een innovatief technologisch platform nodig is om die strategie waarheid te maken. Urbain is momenteel al te vinden in meer dan 10 steden in Vlaanderen, waaronder Roeselare, Tongeren, Kapellen en Wervik. Het is een initiatief van de Kortrijkse specialist in centrummanagement Het Opzet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Uplace nog steeds niet opgegeven

19/01/2018

Uplace is nog niet van plan om de handdoek in de ring te werpen en is in samenspraak met de gemeente Machelen op zoek naar oplossingen om het winkelcentrum toch nog een plaats te geven.

Winkelcentra AG Real Estate sluiten jaar positief af

17/01/2018

De zeven winkelcentra van vastgoedgroep AG Real Estate hebben het voorbije jaar iets meer bezoekers over de vloer gehad dan in 2016. Dat was met name te danken aan een sterke prestatie van het Brusselse City2.

Vijf procent meer bezoekers voor Waasland Shopping Center

15/01/2018

Waasland Shopping Center mocht in 2017 5% meer bezoekers verwelkomen, goed voor 6,34 miljoen bezoekers in totaal. Die klanten kwamen ook steeds vaker van ver.

Vastned Retail wil Belgische tak van de beurs halen

15/01/2018

Het Nederlandse vastgoedbedrijf Vastned Retail wil zijn Belgische tak van de Brusselse beurs halen. Het bezit momenteel al 65,5 procent van de aandelen van Vastned Retail Belgium en wil nu ook de rest overnemen.

Unizo waarschuwt E40-gemeenten voor plannen outletcenter

11/01/2018

Tal van Oost-Vlaamse gemeentebesturen hebben van Unizo Oost-Vlaanderen een brief in de bus gekregen waarin de ondernemersorganisatie waarschuwt voor de komst van een groot outletcenter langs de E40. “Dit bedreigt de lokale handel”, klinkt het.

Opnieuw twee vergunningen Driespoort Shoppingpark vernietigd

05/01/2018

De Raad voor Vergunningsbetwistingen heeft opnieuw twee bouwvergunningen voor het Driespoort Shoppingpark in de vuilnisbak gekieperd. De uitbaters van het winkelcentrum stellen echter dat het nog steeds volledig vergund is.

Back to top