Quick opent nieuw concept in Shopping Flémalle | RetailDetail

Quick opent nieuw concept in Shopping Flémalle

Quick opent nieuw concept in Shopping Flémalle

Vandaag opent Quick zijn 88e Belgische restaurant in het vernieuwde winkelcentrum Shopping Flémalle, vlakbij Luik. Het is de eerste vestiging volgens het Qubic-concept, waarbij moderne inrichting en een energiezuinige infrastructuur centraal staan.

Olijfboom en groentinten

De architectuur van het nieuwe concept is modern: grote verticale ramen in de zijgevels van het gebouw zorgen, samen met glaspartijen in de voorgevel, voor veel daglicht. De antracietgrijze panelen in de zijwanden versterken die moderne look.

 

Ook biedt het interieur meer comfort en is het soberder van inslag. In navolging van het zogeheten Oasis-decorconcept voeren groene, witte en houttinten de boventoon, met als blikvanger een heuse olijfboom in het midden van het restaurant.

 

Voor elk type klant wat wils

Quick heeft bovendien een aangepaste hoek gecreeërd voor elk type klant. Zo onderscheidt de fastfoodketen achtereenvolgens ouders met kinderen, voor wie een vernieuwd speelplein is voorzien; bescheiden genieters, die een loungehoek met zetels en kleine tafels krijgen; snelle eters, voor wie hoge tafels met barkrukken vlakbij de toonbank en hoofddeuren zijn opgesteld; en sociale klanten, die kunnen eten met vrienden aan grote tafels.

 

"Met het moderne Oasis-decor, dat een gevoel van vrijheid, ruimte en gezelligheid creëert, biedt het restaurant een antwoord op de verwachtingen van de hedendaagse consumenten", aldus de hamburgerketen. In welke zin het nieuwe concept daarmee ook energiezuinig is, legt de fastfoodketen evenwel niet uit. De nieuwe Quick-vestiging creëert 25 banen en biedt 140 zitplaatsen aan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


De Nieuwstraat in Brussel kent magere jaren

22/05/2018

De Nieuwstraat in Brussel loopt de laatste jaren leeg: 10 procent van de winkelpanden in de duurste winkelstraat van België is ongebruikt, niet alleen sinds de terroristische aanslagen, maar ook door de concurrentie van The Mint en de renovatiewerken aan City 2.

H&M eist lagere huurprijzen

11/05/2018

Modeketen H&M wil lagere huurprijzen afdwingen van Qrf City Retail, zo blijkt uit het recente kwartaalverslag van het winkelvastgoedfonds. De retailer houdt het bovendien voor bekeken in Sint-Niklaas.

“Brusselse Anspachlaan wordt nieuwe hotspot voor grote ketens”

09/05/2018

Na Burger King vestigt ook Standaard Boekhandel zich nu in de bijna afgewerkte voetgangerszone op de Brusselse Anspachlaan. De heraanleg van de centrale laan zorgt voor een nieuwe dynamiek die wellicht nog andere grote retailers zal aanspreken. 

Retail Estates koopt winkelpark in regio Rotterdam

03/05/2018

Amper een week na een succesvolle kapitaalronde heeft vastgoedinvesteerder Retail Estates een winkelpark gekocht in Spijkenisse, een randgemeente van Rotterdam. Met de deal is een bedrag van 47,2 miljoen euro gemoeid.

“Heeft het centrum van Namen nog een winkelcentrum nodig?”

24/04/2018

Een jaar nadat Besix het project voor een winkelcentrum in Namen overkocht, lijkt de groep het Burgerforum niet te kunnen overtuigen van zijn voorstellen. De grote uitdaging: de lokale handel stimuleren, maar zónder verlies van groene publieke ruimte.

Winkelstad Sint-Niklaas herrijst als een feniks

17/04/2018

Dacht u ook dat Sint-Niklaas een kleine twintig jaar geleden was doodgeknepen door het Waasland Shopping Center? Think again! Wij gingen een kijkje nemen en ontdekten een stad in een wervelende opwaartse spiraal.