Renovatiewerken Woluwe Shopping vorderen goed

Renovatiewerken Woluwe Shopping vorderen goed

De renovatiewerken in Woluwe Shopping, die vorige maand door AG Real Estate zijn gestart, vorderen snel. Ook de filialen van modewinkels Esprit, H&M en WE zijn volledig vernieuwd.

Uniformiteit

De grootste verandering in het winkelcentrum is de vergroting van de uitstalramen van de winkels, die allemaal 41 tot 72 m² extra krijgen. Daarnaast werd er voor meer uniformiteit gekozen in de zone van Zara Home tot WE: de hoofdkleuren zijn zwart en wit, de pijlers zijn uitgewerkt in zwart aluminium en de grootte van de logo’s is vergelijkbaar voor alle shops.

 

Naast de vernieuwing in het winkelcentrum zelf hebben Esprit, WE en H&M besloten om hun winkel in die zone te vernieuwen. De drie winkels zijn groter geworden, waarbij H&M de interieurcollectie van H&M Home heeft kunnen integreren in het pand dat uitgebreid wordt met 400 m².

 

Nieuwe concepten

“In onze belangrijke winkels – en daar is Woluwe zeker bij – breiden we ons aanbod uit met het aantrekkelijke concept Home. Het shoppingcenter is heel bekend, ligt vlakbij de Brusselse gemeenten en de rand en heeft een trouw publiek. Bovendien optimaliseren we de verkoopoppervlakte van elk dragend concept in deze winkel. Zo krijgen de kinder- en mannenafdeling een uitbreiding”, klinkt het bij H&M België.

 

Bij WE werd dan weer gekozen voor de invoering van een nieuw concept: “Het interieur is trendy door het gebruik van natuurlijke materialen zoals hout, metaal en beton. De nieuwe zone ‘Blue Ridge’ is herkenbaar door de blauwe wanden en het elegante meubilair met industriële look, de ideale plek voor onze denimcollectie! De vrouwen- en kostuumafdeling kregen ook een make-over waarbij we het DNA van WE in de kijker zetten”, aldus Joris Aperghis, CEO van WE Europa. De heropening van die winkel staat gepland voor 14 september.

 

Het einde van de werken in Woluwe Shopping staat gepland voor eind september. Daarna richt AG Real Estate de blik op andere projecten, zoals de renovatie van City2 en het openen van de eerste winkels in The Mint, het voormalige Muntcentrum.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Uplace nog steeds niet opgegeven

19/01/2018

Uplace is nog niet van plan om de handdoek in de ring te werpen en is in samenspraak met de gemeente Machelen op zoek naar oplossingen om het winkelcentrum toch nog een plaats te geven.

Winkelcentra AG Real Estate sluiten jaar positief af

17/01/2018

De zeven winkelcentra van vastgoedgroep AG Real Estate hebben het voorbije jaar iets meer bezoekers over de vloer gehad dan in 2016. Dat was met name te danken aan een sterke prestatie van het Brusselse City2.

Vijf procent meer bezoekers voor Waasland Shopping Center

15/01/2018

Waasland Shopping Center mocht in 2017 5% meer bezoekers verwelkomen, goed voor 6,34 miljoen bezoekers in totaal. Die klanten kwamen ook steeds vaker van ver.

Vastned Retail wil Belgische tak van de beurs halen

15/01/2018

Het Nederlandse vastgoedbedrijf Vastned Retail wil zijn Belgische tak van de Brusselse beurs halen. Het bezit momenteel al 65,5 procent van de aandelen van Vastned Retail Belgium en wil nu ook de rest overnemen.

Unizo waarschuwt E40-gemeenten voor plannen outletcenter

11/01/2018

Tal van Oost-Vlaamse gemeentebesturen hebben van Unizo Oost-Vlaanderen een brief in de bus gekregen waarin de ondernemersorganisatie waarschuwt voor de komst van een groot outletcenter langs de E40. “Dit bedreigt de lokale handel”, klinkt het.

H&M werkt aan online kortingsplatform

08/01/2018

De Zweedse H&M Group zou bezig zijn met de ontwikkeling van een online platform, waar een groot aantal kledingmerken met kortingen worden aangeboden. Het heeft daarover al akkoorden gesloten met zestig kledingmerken.

Back to top