Shoppingcenter Westfield London is nu grootste van Europa | RetailDetail

Uitbreiding maakt van Westfield grootste winkelcentrum van Europa

Uitbreiding maakt van Westfield grootste winkelcentrum van Europa
Foto: photocritical / Shutterstock.com

Het winkelcentrum Westfield in West-Londen mag zich het grootste van Europa noemen, nu het (met een half jaar voorsprong op de planning) een uitbreiding van liefst 68.748 m² in gebruik heeft genomen. 

 

Moskou en Zagreb voorbijgestoken

Westfield gaat de nieuwe gebouwen vanaf nu in fases openen. Er komt in totaal nog eens 68.748 m² aan vloeroppervlakte bij, wat het complex ten westen van Londen op een totale oppervlakte van 241.548 m² brengt.  Het steekt daarmee Aviapark in Moskou en Westgate in Zagreb voorbij. De uitbreiding heeft zo’n 600 miljoen Britse pond (700 miljoen euro) gekost.

 

De grootste blikvanger in de uitbreiding is een nieuw warenhuis van John Lewis, dat vier verdiepingen en 21.368 m² zal beslaan. Ook andere retailers, waaronder H&M, The White Company, Ugg en Cath Kidston, zullen in de nieuwe gebouwen grotere winkels openen. Deze zomer opent verder nog Westfield Square, een nieuwe publieke evenementruimte waarrond bezoekers winkels, horeca en vrijetijdsactiviteiten vinden. In het nieuwe gedeelte zullen 8.000 nieuwe medewerkers aan de slag gaan, wat het totaal aantal jobs in het winkelcentrum op 20.000 brengt.


“Deze verdere investering, met het oog op onze tiende verjaardag, getuigt van de kracht van Westfield London. We ervaren langs retailzijde een hoge vraag van luxe- en winkelstraatmerken naar ruimtes om hun flagshipstores in te vestigen, samen met nieuwe eetformules en vrijetijdsconcepten,” aldus Peter Miller, COO van Westfield Europa, in The Independent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

De Nieuwstraat in Brussel kent magere jaren

22/05/2018

De Nieuwstraat in Brussel loopt de laatste jaren leeg: 10 procent van de winkelpanden in de duurste winkelstraat van België is ongebruikt, niet alleen sinds de terroristische aanslagen, maar ook door de concurrentie van The Mint en de renovatiewerken aan City 2.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Albert Heijn experimenteert met nieuwe versconcepten

16/05/2018

In de vernieuwde Albert Heijn in Hoofddorp brengt de supermarktketen alle innovaties en proefprojecten rond vers bij elkaar: de nieuwe winkel heeft een pluktuin voor kruiden, een borreleiland en meer.

Färm opent nieuwe Brusselse biowinkel

14/05/2018

De Brusselse bioformule Färm opent een nieuwe vestiging in Schaarbeek. Om de expansie te ondersteunen, is ook een crowdfundingcampagne opgestart: Färm wil 300.000 euro ophalen bij privébeleggers. 

H&M eist lagere huurprijzen

11/05/2018

Modeketen H&M wil lagere huurprijzen afdwingen van Qrf City Retail, zo blijkt uit het recente kwartaalverslag van het winkelvastgoedfonds. De retailer houdt het bovendien voor bekeken in Sint-Niklaas.

“Brusselse Anspachlaan wordt nieuwe hotspot voor grote ketens”

09/05/2018

Na Burger King vestigt ook Standaard Boekhandel zich nu in de bijna afgewerkte voetgangerszone op de Brusselse Anspachlaan. De heraanleg van de centrale laan zorgt voor een nieuwe dynamiek die wellicht nog andere grote retailers zal aanspreken.