Uitbreiding maakt van Westfield grootste winkelcentrum van Europa

Uitbreiding maakt van Westfield grootste winkelcentrum van Europa

Het winkelcentrum Westfield in West-Londen mag zich het grootste van Europa noemen, nu het (met een half jaar voorsprong op de planning) een uitbreiding van liefst 68.748 m² in gebruik heeft genomen. 

 

Moskou en Zagreb voorbijgestoken

Westfield gaat de nieuwe gebouwen vanaf nu in fases openen. Er komt in totaal nog eens 68.748 m² aan vloeroppervlakte bij, wat het complex ten westen van Londen op een totale oppervlakte van 241.548 m² brengt.  Het steekt daarmee Aviapark in Moskou en Westgate in Zagreb voorbij. De uitbreiding heeft zo’n 600 miljoen Britse pond (700 miljoen euro) gekost.

 

De grootste blikvanger in de uitbreiding is een nieuw warenhuis van John Lewis, dat vier verdiepingen en 21.368 m² zal beslaan. Ook andere retailers, waaronder H&M, The White Company, Ugg en Cath Kidston, zullen in de nieuwe gebouwen grotere winkels openen. Deze zomer opent verder nog Westfield Square, een nieuwe publieke evenementruimte waarrond bezoekers winkels, horeca en vrijetijdsactiviteiten vinden. In het nieuwe gedeelte zullen 8.000 nieuwe medewerkers aan de slag gaan, wat het totaal aantal jobs in het winkelcentrum op 20.000 brengt.


“Deze verdere investering, met het oog op onze tiende verjaardag, getuigt van de kracht van Westfield London. We ervaren langs retailzijde een hoge vraag van luxe- en winkelstraatmerken naar ruimtes om hun flagshipstores in te vestigen, samen met nieuwe eetformules en vrijetijdsconcepten,” aldus Peter Miller, COO van Westfield Europa, in The Independent.