Shoppingcenter Westfield London is nu grootste van Europa | RetailDetail

Uitbreiding maakt van Westfield grootste winkelcentrum van Europa

Uitbreiding maakt van Westfield grootste winkelcentrum van Europa
Foto: photocritical / Shutterstock.com

Het winkelcentrum Westfield in West-Londen mag zich het grootste van Europa noemen, nu het (met een half jaar voorsprong op de planning) een uitbreiding van liefst 68.748 m² in gebruik heeft genomen. 

 

Moskou en Zagreb voorbijgestoken

Westfield gaat de nieuwe gebouwen vanaf nu in fases openen. Er komt in totaal nog eens 68.748 m² aan vloeroppervlakte bij, wat het complex ten westen van Londen op een totale oppervlakte van 241.548 m² brengt.  Het steekt daarmee Aviapark in Moskou en Westgate in Zagreb voorbij. De uitbreiding heeft zo’n 600 miljoen Britse pond (700 miljoen euro) gekost.

 

De grootste blikvanger in de uitbreiding is een nieuw warenhuis van John Lewis, dat vier verdiepingen en 21.368 m² zal beslaan. Ook andere retailers, waaronder H&M, The White Company, Ugg en Cath Kidston, zullen in de nieuwe gebouwen grotere winkels openen. Deze zomer opent verder nog Westfield Square, een nieuwe publieke evenementruimte waarrond bezoekers winkels, horeca en vrijetijdsactiviteiten vinden. In het nieuwe gedeelte zullen 8.000 nieuwe medewerkers aan de slag gaan, wat het totaal aantal jobs in het winkelcentrum op 20.000 brengt.


“Deze verdere investering, met het oog op onze tiende verjaardag, getuigt van de kracht van Westfield London. We ervaren langs retailzijde een hoge vraag van luxe- en winkelstraatmerken naar ruimtes om hun flagshipstores in te vestigen, samen met nieuwe eetformules en vrijetijdsconcepten,” aldus Peter Miller, COO van Westfield Europa, in The Independent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.

Koekjesmerk Jules Destrooper duikt op in Schiphol

05/07/2018

De Belgische koekjesfabrikant Jules Destrooper lanceert een reisgamma, ‘Global Travel Retail’, en opent daarvoor ook een tijdelijke winkel op Schiphol Airport. In de zomermaanden kunnen reizigers er speciale verpakkingen kopen.

Tesco doet het met Carrefour in nieuw inkoopverbond

02/07/2018

Tesco en Carrefour starten samen een inkoopalliantie: de retailreuzen gaan zowel merkproducten als huismerkassortiment samen inkopen. Ook op dienstenleveranciers stappen de retailer voortaan samen af.

Ook Tesco Express test kassaloos winkelen

29/06/2018

Klanten van de Britse gemakswinkel Tesco Express kunnen producten scannen met hun smartphone en dan gewoon buitenwandelen. Met de nieuwe technologie wil de retailer rijen op piekmomenten aanpakken.