Shoppingcenter Westfield London is nu grootste van Europa | RetailDetail

Uitbreiding maakt van Westfield grootste winkelcentrum van Europa

Uitbreiding maakt van Westfield grootste winkelcentrum van Europa
Foto: photocritical / Shutterstock.com

Het winkelcentrum Westfield in West-Londen mag zich het grootste van Europa noemen, nu het (met een half jaar voorsprong op de planning) een uitbreiding van liefst 68.748 m² in gebruik heeft genomen. 

 

Moskou en Zagreb voorbijgestoken

Westfield gaat de nieuwe gebouwen vanaf nu in fases openen. Er komt in totaal nog eens 68.748 m² aan vloeroppervlakte bij, wat het complex ten westen van Londen op een totale oppervlakte van 241.548 m² brengt.  Het steekt daarmee Aviapark in Moskou en Westgate in Zagreb voorbij. De uitbreiding heeft zo’n 600 miljoen Britse pond (700 miljoen euro) gekost.

 

De grootste blikvanger in de uitbreiding is een nieuw warenhuis van John Lewis, dat vier verdiepingen en 21.368 m² zal beslaan. Ook andere retailers, waaronder H&M, The White Company, Ugg en Cath Kidston, zullen in de nieuwe gebouwen grotere winkels openen. Deze zomer opent verder nog Westfield Square, een nieuwe publieke evenementruimte waarrond bezoekers winkels, horeca en vrijetijdsactiviteiten vinden. In het nieuwe gedeelte zullen 8.000 nieuwe medewerkers aan de slag gaan, wat het totaal aantal jobs in het winkelcentrum op 20.000 brengt.


“Deze verdere investering, met het oog op onze tiende verjaardag, getuigt van de kracht van Westfield London. We ervaren langs retailzijde een hoge vraag van luxe- en winkelstraatmerken naar ruimtes om hun flagshipstores in te vestigen, samen met nieuwe eetformules en vrijetijdsconcepten,” aldus Peter Miller, COO van Westfield Europa, in The Independent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JD.com gaat duizend winkels per dag openen

17/04/2018

JD.com heeft plannen om maar liefst duizend supermarkten per dag te openen in China. Met dit indrukwekkende streefdoel zet het tweede grootste e-commercebedrijf van het land zijn ambities om ook de offline markt te veroveren, kracht bij.

Winkelstad Sint-Niklaas herrijst als een feniks

17/04/2018

Dacht u ook dat Sint-Niklaas een kleine twintig jaar geleden was doodgeknepen door het Waasland Shopping Center? Think again! Wij gingen een kijkje nemen en ontdekten een stad in een wervelende opwaartse spiraal.

Albert Heijn opent supermarkt in Ternat

17/04/2018

Albert Heijn flirt opnieuw met de taalgrens: franchisenemer Peeters-Govers opent dit jaar een AH-vestiging  in Ternat. Het wordt al de derde in de rand rond Brussel voor de Nederlandse supermarktketen.

Carpetright sluit 1 op 5 winkels in het VK

13/04/2018

Carpetright, dat het afgelopen jaar terechtkwam in een neerwaartse spiraal, moet een vijfde van zijn winkels in thuisland Groot-Brittannië sluiten om het hoofd boven water te houden. Zo’n 300 mensen verliezen hun job bij de tapijtwinkelketen.

Vernieuwd winkelcentrum Les Bastions mikt op 5 miljoen bezoekers

12/04/2018

Het bekende Doornikse shoppingcenter Les Bastions is op 12 april heropend na een stevige uitbreiding en een grondige make-over. Voor nieuwe impulsen zorgen trekkers als Zara en Bershka. Het project zet ook sterk in op diensten.

“Alle retailers moeten zichzelf heruitvinden”

10/04/2018

Meer dan ooit is het de consument die beslist welke richting de retailmarkt uitgaat. Winkelketens moeten zichzelf heruitvinden, hun concepten in vraag stellen. Dat zeggen Jean Baheux en Jonathan Delguste van vastgoedadviseur Cushman & Wakefield.