Vernieuwd Hoog Catharijne krijgt vier Spaanse modemerken | RetailDetail

Vernieuwd Hoog Catharijne geeft vier Inditex-dochters onderdak

Vernieuwd Hoog Catharijne geeft vier Inditex-dochters onderdak
Foto: Luctor

Het vernieuwde winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht krijgt volgend voorjaar de vier Spaanse modemerken Zara Man, Zara Home, Bershka en Stradivarius - allemaal onderdeel van de Inditex-groep - in het entreegebouw aan het Vredenburg.

 

Winkels openen in eerste fase  

De vier formules openen begin 2017, tijdens de eerste fase van het vernieuwde winkelcentrum in de binnenstad van Utrecht. De twee winkels van Zara, modeformule voor jongeren Bershka en damesmodewinkel Stradivarius gaan in totaal ruim 4.000 vierkante meter winkeloppervlak in beslag nemen.

 

De winkels komen in het nieuwe entreegebouw van Hoog Catharijne, waar al enkele jaren een Zara-winkel is. Hoog Catharijne heeft straks 100.000 vierkante meter aan winkelruimte. Het winkelcentrum is met jaarlijks 26 miljoen bezoekers een van de drukste winkellocaties van Nederland.

 

Stradivarius wil naar Nederland

Voor Stradivarius, dat mode voor vrouwen en meisjes biedt, wordt Hoog Catharijne een van de eerste fysieke winkels in Nederland. Het merk, dat hier nu drie jaar uitsluitend online actief is, opende dit voorjaar haar eerste winkel in de Kalverstraat in Amsterdam.


Komend voorjaar wil de keten ook beginnen in het voormalige V&D-pand aan de Grote Marktstraat in Den Haag en in een nieuw pand van 1.100 vierkante meter aan de Demer in Eindhoven. Stradivarius is ongeveer twintig jaar actief met 950 winkels in 60 landen. 

 

Spaanse modemerken zien kansen

Spaanse modemerken zien goede kansen in de Nederlandse markt. Zara, de grootste van de vier Spaanse modemerken van het internationale Inditex, telt in Nederland rond 25 filialen, net als op de Belgische markt.


Bershka, na Zara de grootste formule van Inditex, heeft in Nederland 14 vestigingen, in België heeft het merk 11 winkels. Bershka ontstond in 1998 en richt zich met mode op de jongere doelgroep. De formule heeft inmiddels wereldwijd ruim 975 vestigingen in meer dan 65 landen.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

H&M eist lagere huurprijzen

11/05/2018

Modeketen H&M wil lagere huurprijzen afdwingen van Qrf City Retail, zo blijkt uit het recente kwartaalverslag van het winkelvastgoedfonds. De retailer houdt het bovendien voor bekeken in Sint-Niklaas.

“Brusselse Anspachlaan wordt nieuwe hotspot voor grote ketens”

09/05/2018

Na Burger King vestigt ook Standaard Boekhandel zich nu in de bijna afgewerkte voetgangerszone op de Brusselse Anspachlaan. De heraanleg van de centrale laan zorgt voor een nieuwe dynamiek die wellicht nog andere grote retailers zal aanspreken. 

Retail Estates koopt winkelpark in regio Rotterdam

03/05/2018

Amper een week na een succesvolle kapitaalronde heeft vastgoedinvesteerder Retail Estates een winkelpark gekocht in Spijkenisse, een randgemeente van Rotterdam. Met de deal is een bedrag van 47,2 miljoen euro gemoeid.

“Heeft het centrum van Namen nog een winkelcentrum nodig?”

24/04/2018

Een jaar nadat Besix het project voor een winkelcentrum in Namen overkocht, lijkt de groep het Burgerforum niet te kunnen overtuigen van zijn voorstellen. De grote uitdaging: de lokale handel stimuleren, maar zónder verlies van groene publieke ruimte.

Winkelstad Sint-Niklaas herrijst als een feniks

17/04/2018

Dacht u ook dat Sint-Niklaas een kleine twintig jaar geleden was doodgeknepen door het Waasland Shopping Center? Think again! Wij gingen een kijkje nemen en ontdekten een stad in een wervelende opwaartse spiraal.