Vernieuwd Hoog Catharijne krijgt vier Spaanse modemerken | RetailDetail

Vernieuwd Hoog Catharijne geeft vier Inditex-dochters onderdak

Vernieuwd Hoog Catharijne geeft vier Inditex-dochters onderdak
Foto: Luctor

Het vernieuwde winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht krijgt volgend voorjaar de vier Spaanse modemerken Zara Man, Zara Home, Bershka en Stradivarius - allemaal onderdeel van de Inditex-groep - in het entreegebouw aan het Vredenburg.

 

Winkels openen in eerste fase  

De vier formules openen begin 2017, tijdens de eerste fase van het vernieuwde winkelcentrum in de binnenstad van Utrecht. De twee winkels van Zara, modeformule voor jongeren Bershka en damesmodewinkel Stradivarius gaan in totaal ruim 4.000 vierkante meter winkeloppervlak in beslag nemen.

 

De winkels komen in het nieuwe entreegebouw van Hoog Catharijne, waar al enkele jaren een Zara-winkel is. Hoog Catharijne heeft straks 100.000 vierkante meter aan winkelruimte. Het winkelcentrum is met jaarlijks 26 miljoen bezoekers een van de drukste winkellocaties van Nederland.

 

Stradivarius wil naar Nederland

Voor Stradivarius, dat mode voor vrouwen en meisjes biedt, wordt Hoog Catharijne een van de eerste fysieke winkels in Nederland. Het merk, dat hier nu drie jaar uitsluitend online actief is, opende dit voorjaar haar eerste winkel in de Kalverstraat in Amsterdam.


Komend voorjaar wil de keten ook beginnen in het voormalige V&D-pand aan de Grote Marktstraat in Den Haag en in een nieuw pand van 1.100 vierkante meter aan de Demer in Eindhoven. Stradivarius is ongeveer twintig jaar actief met 950 winkels in 60 landen. 

 

Spaanse modemerken zien kansen

Spaanse modemerken zien goede kansen in de Nederlandse markt. Zara, de grootste van de vier Spaanse modemerken van het internationale Inditex, telt in Nederland rond 25 filialen, net als op de Belgische markt.


Bershka, na Zara de grootste formule van Inditex, heeft in Nederland 14 vestigingen, in België heeft het merk 11 winkels. Bershka ontstond in 1998 en richt zich met mode op de jongere doelgroep. De formule heeft inmiddels wereldwijd ruim 975 vestigingen in meer dan 65 landen.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aveve koopt tuincentra Eurotuin van Rudi De Kerpel

25/06/2018

Ondernemer Rudi De Kerpel heeft zijn tuinketen Eurotuin verkocht aan concurrent Aveve (de tuinketen van de boerenbond). Bij gebrek aan opvolging zag De Kerpel zich verplicht te kiezen voor een overname om jobzekerheid te bieden aan het personeel.

"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.

Westland Shopping krijgt groen licht voor vernieuwing

19/06/2018

Westland Shopping Center in Anderlecht mag van de overlegcommissie de geplande renovatiewerken uitvoeren. Tegen 2020 moet het winkelcentrum een volledige make-over krijgen, met ook een fikse uitbreiding erbij.

Zo wil Vlaanderen toename baanwinkels aanpakken

12/06/2018

De wildgroei van baanwinkels weegt op de mobiliteit en de leefbaarheid en zet druk op de handel in de stadscentra. In Antwerpen, Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant gaan gemeenten het probleem nu over de grenzen heen aanpakken.

Driespoort Deinze voor correctionele rechtbank

07/06/2018

In de correctionele rechtbank van Gent is dinsdag gepleit in de zaak rond winkelcentrum Driespoort in Deinze. De hamvraag: staat dat er illegaal en, zo ja, moet het dan worden afgebroken? Uitspraak begin september.

Mitiska bouwt retailpark in Mechelen

30/05/2018

In Mechelen gaat Mitiska een retailpark ontwikkelen dat plaats biedt aan 24 grote winkels op 27.500 m². Een convenant garandeert dat het winkelcentrum geen concurrentie vormt voor de binnenstad.