Vernieuwing winkelcentrum Den Tir werpt vruchten af

Vernieuwing winkelcentrum Den Tir werpt vruchten af

Iets meer dan een jaar nadat Group GL het Antwerpse winkelcentrum Den Tir overnam, kan de investeerder tevreden terugblikken. Het dagelijkse bezoekersaantal is er met 30% op vooruit gegaan, terwijl ook de bezettingsgraad van het winkelcomplex steeg.

“Geslaagde doorstart”

De doorgedreven vernieuwing die GL in het winkelcentrum aan ’t Kiel doorvoerde, werpt duidelijk vruchten af. Den Tir tekende een stijging van 30% op in het dagelijks bezoekersaantal: van 5.600 tot 7.200, met pieken tot 11.000 bezoekers op zaterdagen.

 

De bezettingsgraad steeg dan weer van 50% naar bijna 70% van de beschikbare winkeloppervlakte. Het afgelopen halfjaar steeg ook de omzet van de huurders opnieuw, zeggen de eigenaars.

 

"Onmiskenbaar heerst bij alle huurders een positief beeld. We verloren twee huurders, maar de totale huurbezetting steeg met 2.343m² en heel binnenkort verwachten we enkele nieuwe namen. 2013 beloofde hét jaar te worden voor Shopping Den Tir. Alle cijfers wijzen erop dat we de doorstart met onze nieuwe ‘look-en-feel’ niet gemist hebben,” zegt Patrick Koster, directeur bij Group GL.

Tags: