Versmarkt Fresh! in Mall of the Netherlands opent eind augustus | RetailDetail

Versmarkt Fresh! in Mall of the Netherlands opent eind augustus

Versmarkt Fresh! in Mall of the Netherlands opent eind augustus
Foto: Visualisatie Fresh! door Unibail-Rodamco

Versmarkt Fresh! is het eerste deel van Mall of the Netherlands, het vroegere winkelcentrum Leidsenhage, dat op 28 augustus wordt opgeleverd. Unibail-Rodamco heeft verschillende foodformules kunnen strikken voor de versmarkt, van YoYo! Korean Food tot Salad Box.

 

Versaanbieders krijgen facelift

“Wij zijn blij te kunnen melden dat de winkels in Fresh! nu bijna geheel gevuld zijn met veel verschillende versaanbieders passend bij de ambitie van Mall of the Netherlands. Door deze laatste toevoegingen ontstaat er een divers en kwalitatief versaanbod wat Fresh! een belangrijke winkelbestemming binnen Mall of the Netherlands maakt”, laat Teun Koek, projectleider vanuit Unibail-Rodamco, weten.


De nieuwe huurcontracten zijn afgesloten met onder andere Salad Box, Itoshii Sushi Shop, ambachtelijke banketbakker More Pastry en Koreaanse streetfoodformule YoYo! Korean Food. 


Ook de reeds bestaande verswinkels in het winkelcentrum krijgen een facelift. Middendorp Groente & Fruit verhuist bijvoorbeeld naar een volledig nieuwe winkel, terwijl Slagerij Christiaanse uitbreidt en de winkels van Bakker van Maanen, Kaas & Zo en Kippie een volledig nieuwe gevel krijgen. Indonesische specialist Toko Bali verplaatst zich dan weer naar de nieuwe versmarkt.

 

Vanaf 2020 is Leidsenhage grootste winkelcentrum van Nederland

Versmarkt Fresh! moet de nieuwe blikvanger worden van het winkelcentrum Mall of the Netherlands, zoals het winkelcentrum Leidsenhage vanaf 2020 zal heten na een grondige verbouwing en uitbreiding. In de versmarkt komen uitsluitend winkels met voedsel en versproducten gericht op de dagelijkse boodschappen. 


Eigenaar Unibail-Rodamco voorziet ook 4.000 gratis parkeerplaatsen, aangezien dat volgens de vastgoedinvesteerder cruciaal is voor het succes van verswinkels. Fresh! moet bovendien “een plek voor ontspanning en vermaak” worden, met uiteenlopende evenementen zoals kooklessen, proeverijen en demonstraties.


Mall of the Netherlands wordt volgens Unibail-Rodamco, dat meer dan 500 miljoen euro in de realisatie van de plannen stopt, het grootste winkelcentrum van Nederland. Het zet in op een mengeling van flagshipstores van (inter)nationale retailers, horecagelegenheden, een bioscoop met tien zalen, een Designer Gallery voor premium-merken en natuurlijk de versmarkt. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Winkelstad Sint-Niklaas herrijst als een feniks

17/04/2018

Dacht u ook dat Sint-Niklaas een kleine twintig jaar geleden was doodgeknepen door het Waasland Shopping Center? Think again! Wij gingen een kijkje nemen en ontdekten een stad in een wervelende opwaartse spiraal.

Vernieuwd winkelcentrum Les Bastions mikt op 5 miljoen bezoekers

12/04/2018

Het bekende Doornikse shoppingcenter Les Bastions is op 12 april heropend na een stevige uitbreiding en een grondige make-over. Voor nieuwe impulsen zorgen trekkers als Zara en Bershka. Het project zet ook sterk in op diensten.

“Alle retailers moeten zichzelf heruitvinden”

10/04/2018

Meer dan ooit is het de consument die beslist welke richting de retailmarkt uitgaat. Winkelketens moeten zichzelf heruitvinden, hun concepten in vraag stellen. Dat zeggen Jean Baheux en Jonathan Delguste van vastgoedadviseur Cushman & Wakefield.

Brusselse restaurantketen Bon gaat op zoek naar investeerders

04/04/2018

De restaurantformule Bon, die vijf vestigingen in Brussel telt, wil nationaal uitbreiden en gaat daarom binnenkort op zoek naar kapitaal. De formule biedt gezonde fastfood en hoopt vanaf volgend jaar 3 à 4 nieuwe restaurants per jaar te openen.

Spa vergroot productie van waters met een smaakje

30/03/2018

Spadel, de groep achter watermerk Spa, neemt een nieuwe productielijn in gebruik in thuisbasis Spa Monopole voor zijn waters met een smaakje. De Belgische groep investeert 14 miljoen euro in de productielijn. 

Retail Estates trakteert zichzelf op dubbel verjaardagsgeschenk

29/03/2018

Retail Estates heeft twee winkelpanden gekocht in het Nederlandse Haarlemmermeer voor 9 miljoen euro. Daarnaast heeft het vastgoedbedrijf een retailpark gekocht voor 47 miljoen euro, ook al in Nederland. Maar die deal is nog “voorwaardelijk”.