Versmarkt Fresh! in Mall of the Netherlands opent eind augustus

Versmarkt Fresh! in Mall of the Netherlands opent eind augustus

Versmarkt Fresh! is het eerste deel van Mall of the Netherlands, het vroegere winkelcentrum Leidsenhage, dat op 28 augustus wordt opgeleverd. Unibail-Rodamco heeft verschillende foodformules kunnen strikken voor de versmarkt, van YoYo! Korean Food tot Salad Box.

 

Versaanbieders krijgen facelift

“Wij zijn blij te kunnen melden dat de winkels in Fresh! nu bijna geheel gevuld zijn met veel verschillende versaanbieders passend bij de ambitie van Mall of the Netherlands. Door deze laatste toevoegingen ontstaat er een divers en kwalitatief versaanbod wat Fresh! een belangrijke winkelbestemming binnen Mall of the Netherlands maakt”, laat Teun Koek, projectleider vanuit Unibail-Rodamco, weten.


De nieuwe huurcontracten zijn afgesloten met onder andere Salad Box, Itoshii Sushi Shop, ambachtelijke banketbakker More Pastry en Koreaanse streetfoodformule YoYo! Korean Food. 


Ook de reeds bestaande verswinkels in het winkelcentrum krijgen een facelift. Middendorp Groente & Fruit verhuist bijvoorbeeld naar een volledig nieuwe winkel, terwijl Slagerij Christiaanse uitbreidt en de winkels van Bakker van Maanen, Kaas & Zo en Kippie een volledig nieuwe gevel krijgen. Indonesische specialist Toko Bali verplaatst zich dan weer naar de nieuwe versmarkt.

 

Vanaf 2020 is Leidsenhage grootste winkelcentrum van Nederland

Versmarkt Fresh! moet de nieuwe blikvanger worden van het winkelcentrum Mall of the Netherlands, zoals het winkelcentrum Leidsenhage vanaf 2020 zal heten na een grondige verbouwing en uitbreiding. In de versmarkt komen uitsluitend winkels met voedsel en versproducten gericht op de dagelijkse boodschappen. 


Eigenaar Unibail-Rodamco voorziet ook 4.000 gratis parkeerplaatsen, aangezien dat volgens de vastgoedinvesteerder cruciaal is voor het succes van verswinkels. Fresh! moet bovendien “een plek voor ontspanning en vermaak” worden, met uiteenlopende evenementen zoals kooklessen, proeverijen en demonstraties.


Mall of the Netherlands wordt volgens Unibail-Rodamco, dat meer dan 500 miljoen euro in de realisatie van de plannen stopt, het grootste winkelcentrum van Nederland. Het zet in op een mengeling van flagshipstores van (inter)nationale retailers, horecagelegenheden, een bioscoop met tien zalen, een Designer Gallery voor premium-merken en natuurlijk de versmarkt.