Vier nieuwe winkels voor L’esplanade | RetailDetail

Vier nieuwe winkels voor L’esplanade

Vier nieuwe winkels voor L’esplanade

Winkelcentrum L'esplanade in Louvain-la-Neuve mag vier nieuwe winkels verwelkomen: delicatessenzaak Gourmet Store, kapper Olivier Dachkin, apotheek Propharma en kinderkledingwinkel Tape à l’Oeil. Bovendien opent Il Gelato een mozzarellawinkel in zijn ijssalon.

Vier nieuwe winkels

Enkele dagen nadat het winkelcentrum een wissel aan de top moest doorvoeren, pakt L'esplanade uit met het nieuws dat het liefst vier nieuwe winkels mag verwelkomen. Twee daarvan zijn al open: Gourmet Store opende een volwaardige winkel na het succes van een pop-upwinkel eind vorig jaar, en Propharma verhuisde onlangs naar een winkelruimte naast de lokale Fnac.

 

Ook kappersketen Olivier Dachkin opent deze maand een 60 m² grote vestiging in Louvain-la-Neuve, die mikt op de erg jonge bevolking van de universiteitsstad. Voor de keten is het meteen de negentigste Belgische vestiging. Heel wat groter is de nieuwe Tape à l’oeil, die 200 m² aan kinderkleding gaat aanbieden. De komst van deze winkel was belangrijk voor het winkelcentrum, dat zo zijn aanbod wat kindvriendelijker kan maken.

 

Een vijfde nieuwigheid is geen winkelopening, maar de creatie van een shop-in-shop: crèmerie Il Gelato breidt immers uit met een mozzarellabar in

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Winkelstad Sint-Niklaas herrijst als een feniks

17/04/2018

Dacht u ook dat Sint-Niklaas een kleine twintig jaar geleden was doodgeknepen door het Waasland Shopping Center? Think again! Wij gingen een kijkje nemen en ontdekten een stad in een wervelende opwaartse spiraal.

Vernieuwd winkelcentrum Les Bastions mikt op 5 miljoen bezoekers

12/04/2018

Het bekende Doornikse shoppingcenter Les Bastions is op 12 april heropend na een stevige uitbreiding en een grondige make-over. Voor nieuwe impulsen zorgen trekkers als Zara en Bershka. Het project zet ook sterk in op diensten.

“Alle retailers moeten zichzelf heruitvinden”

10/04/2018

Meer dan ooit is het de consument die beslist welke richting de retailmarkt uitgaat. Winkelketens moeten zichzelf heruitvinden, hun concepten in vraag stellen. Dat zeggen Jean Baheux en Jonathan Delguste van vastgoedadviseur Cushman & Wakefield.

Retail Estates trakteert zichzelf op dubbel verjaardagsgeschenk

29/03/2018

Retail Estates heeft twee winkelpanden gekocht in het Nederlandse Haarlemmermeer voor 9 miljoen euro. Daarnaast heeft het vastgoedbedrijf een retailpark gekocht voor 47 miljoen euro, ook al in Nederland. Maar die deal is nog “voorwaardelijk”.

Gunstig (tussen)advies voor Brussels Neo-project

29/03/2018

De Overlegcommissie van het Brussels Gewest heeft een gunstig advies uitgebracht voor de aanvraag van het stedenbouwkundig attest van Neo, het grote herbestemmingsproject op de Heizelvlakte waar ook een groot shoppingcenter moet verrijzen.

Rive Gauche verkocht aan CBRE Global Investors na sterk jaar

27/03/2018

Winkelcentrum Rive Gauche in Charleroi krijgt een nieuwe eigenaar, na een jaar waarin het sterke cijfers kon voorleggen. Met gemiddeld 650.000 bezoekers per maand is dit het op een na drukstbezochte winkelcentrum van België.