Vijf procent meer bezoekers voor Waasland Shopping Center | RetailDetail

Vijf procent meer bezoekers voor Waasland Shopping Center

Vijf procent meer bezoekers voor Waasland Shopping Center

Waasland Shopping Center mocht in 2017 5% meer bezoekers verwelkomen, goed voor 6,34 miljoen bezoekers in totaal. Die klanten kwamen ook steeds vaker van ver.

 

29.200 bezoekers per dag

Dagelijks gingen er 29.200 bezoekers shoppen in het Waasland, vooral op zaterdag maar ook steeds meer op vrijdag dankzij langere openingsuren. Dat aantal per dag steeg met 5,1%: het winkelcentrum gebruikte deze rekenmethode om te compenseren dat er drie koopdagen minder waren.


Een aanzienlijk deel van de bezoekers van Waasland Shopping Center komt overigens niet uit de onmiddellijke omgeving, maar van een bredere regio. Zo zagen de regio’s tussen Gent, Aalter en Aalst, maar ook vanuit de zone tussen Aalter en Knokke-Heist of Kortrijk, een sterke stijging.  “Er zijn verscheidene redenen voor deze positieve trend in Waasland Shopping Center”, stelt shoppingmanager Toon De Meester. Die redenen bestaan naar eigen zeggen uit “een eenvoudig menu waarbij aanbod, faciliteiten en klantvriendelijkheid de klant effectief centraal stellen.”

 

Nieuwe investeringen volgen

Waasland Shopping Center kent geen leegstand, benadrukt De Meester. In bezoekersenquêtes scoren ook de klantvriendelijkheid van het personeel en de fysieke kenmerken van het gebouw, met ruime gangen en veel natuurlijk licht, goed. Een aantrekkelijk winkelaanbod, een aangename omgeving en een goede bereikbaarheid zijn essentiële parameters om als winkelgebied relevant te zijn”, bevestigt Patrick Meutermans van eigenaar AEW. Nieuwe winkels die er het afgelopen jaar de deuren openden, waren Zara, Bel&Bo, Celio, Eyes&More, Tui en Dampshop.

 

Meutermans kondigt ook toekomstige investeringen in het winkelcentrum aan: “Waasland Shopping Center bestaat straks 14 jaar en als eigenaar blijven we toekomstgericht denken en zullen in het kader van een langetermijnvisie nieuwe investeringen volgen die bijdragen aan de shopervaring van de bezoekers”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Winkelstad Sint-Niklaas herrijst als een feniks

17/04/2018

Dacht u ook dat Sint-Niklaas een kleine twintig jaar geleden was doodgeknepen door het Waasland Shopping Center? Think again! Wij gingen een kijkje nemen en ontdekten een stad in een wervelende opwaartse spiraal.

Vernieuwd winkelcentrum Les Bastions mikt op 5 miljoen bezoekers

12/04/2018

Het bekende Doornikse shoppingcenter Les Bastions is op 12 april heropend na een stevige uitbreiding en een grondige make-over. Voor nieuwe impulsen zorgen trekkers als Zara en Bershka. Het project zet ook sterk in op diensten.

“Alle retailers moeten zichzelf heruitvinden”

10/04/2018

Meer dan ooit is het de consument die beslist welke richting de retailmarkt uitgaat. Winkelketens moeten zichzelf heruitvinden, hun concepten in vraag stellen. Dat zeggen Jean Baheux en Jonathan Delguste van vastgoedadviseur Cushman & Wakefield.

Retail Estates trakteert zichzelf op dubbel verjaardagsgeschenk

29/03/2018

Retail Estates heeft twee winkelpanden gekocht in het Nederlandse Haarlemmermeer voor 9 miljoen euro. Daarnaast heeft het vastgoedbedrijf een retailpark gekocht voor 47 miljoen euro, ook al in Nederland. Maar die deal is nog “voorwaardelijk”.

Gunstig (tussen)advies voor Brussels Neo-project

29/03/2018

De Overlegcommissie van het Brussels Gewest heeft een gunstig advies uitgebracht voor de aanvraag van het stedenbouwkundig attest van Neo, het grote herbestemmingsproject op de Heizelvlakte waar ook een groot shoppingcenter moet verrijzen.

Rive Gauche verkocht aan CBRE Global Investors na sterk jaar

27/03/2018

Winkelcentrum Rive Gauche in Charleroi krijgt een nieuwe eigenaar, na een jaar waarin het sterke cijfers kon voorleggen. Met gemiddeld 650.000 bezoekers per maand is dit het op een na drukstbezochte winkelcentrum van België.