Vijf procent meer bezoekers voor Waasland Shopping Center | RetailDetail

Vijf procent meer bezoekers voor Waasland Shopping Center

Vijf procent meer bezoekers voor Waasland Shopping Center

Waasland Shopping Center mocht in 2017 5% meer bezoekers verwelkomen, goed voor 6,34 miljoen bezoekers in totaal. Die klanten kwamen ook steeds vaker van ver.

 

29.200 bezoekers per dag

Dagelijks gingen er 29.200 bezoekers shoppen in het Waasland, vooral op zaterdag maar ook steeds meer op vrijdag dankzij langere openingsuren. Dat aantal per dag steeg met 5,1%: het winkelcentrum gebruikte deze rekenmethode om te compenseren dat er drie koopdagen minder waren.


Een aanzienlijk deel van de bezoekers van Waasland Shopping Center komt overigens niet uit de onmiddellijke omgeving, maar van een bredere regio. Zo zagen de regio’s tussen Gent, Aalter en Aalst, maar ook vanuit de zone tussen Aalter en Knokke-Heist of Kortrijk, een sterke stijging.  “Er zijn verscheidene redenen voor deze positieve trend in Waasland Shopping Center”, stelt shoppingmanager Toon De Meester. Die redenen bestaan naar eigen zeggen uit “een eenvoudig menu waarbij aanbod, faciliteiten en klantvriendelijkheid de klant effectief centraal stellen.”

 

Nieuwe investeringen volgen

Waasland Shopping Center kent geen leegstand, benadrukt De Meester. In bezoekersenquêtes scoren ook de klantvriendelijkheid van het personeel en de fysieke kenmerken van het gebouw, met ruime gangen en veel natuurlijk licht, goed. Een aantrekkelijk winkelaanbod, een aangename omgeving en een goede bereikbaarheid zijn essentiële parameters om als winkelgebied relevant te zijn”, bevestigt Patrick Meutermans van eigenaar AEW. Nieuwe winkels die er het afgelopen jaar de deuren openden, waren Zara, Bel&Bo, Celio, Eyes&More, Tui en Dampshop.

 

Meutermans kondigt ook toekomstige investeringen in het winkelcentrum aan: “Waasland Shopping Center bestaat straks 14 jaar en als eigenaar blijven we toekomstgericht denken en zullen in het kader van een langetermijnvisie nieuwe investeringen volgen die bijdragen aan de shopervaring van de bezoekers”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stad Vilvoorde dient bezwaarschrift in tegen Neo

22/02/2018

Vilvoorde heeft een bezwaarschrift ingediend tegen de bouw- en milieuvergunning die is aangevraagd voor Neo, het enorme project met winkelcentrum op de Heizelvlakte in Brussel.

Centrummanager Hasselt pleit voor "omzethuur" tegen leegstand

15/02/2018

“Geef starters een flink verminderde huurprijs en laat ze daar bovenop een deel van hun omzet afstaan.” Met dat opmerkelijke voorstel wil de nieuwe centummanager van Hasselt de leegstand in zijn stad aanpakken.

Vastgoedbedrijf Unibail-Rodamco kijkt tevreden terug op boekjaar

02/02/2018

Het Frans-Nederlandse vastgoedbedrijf Unibail-Rodamco, dat vooral belegt in winkelcentra, kijkt tevreden terug op het voorbije boekjaar. Het wist immers in alle regio’s te groeien.

Voor het eerst meer dan 1 op 10 winkelpanden leeg

01/02/2018

Het aantal leegstaande winkelpanden in België is in 2017 voor het tiende jaar op rij gestegen. Met 21.027 winkels die leeg staan, stijgt de winkelleegstand in ons land voor het eerst boven de 10%, zo becijferde Locatus.

Hoe winkelstad Tongeren uit het dal klimt

30/01/2018

De oudste stad van België bewijst dat je leegstand wel degelijk succesvol kunt aanpakken. Met een helder winkelbeleid dat inzet op ‘couleur locale’ kan Tongeren wellicht ook andere kleine winkelsteden inspireren.

Carrefour drijft top 100 grootste winkelketens aan

26/01/2018

De grootste winkelketen van België is Carrefour. Tot die misschien verrassende conclusie komt Locatus in zijn jaarlijkse top 100 van winkelformules. Alleen al de Market-supermarkten beslaan het meest oppervlakte, al heeft Aldi een even groot aantal winkels.

Back to top