Vijf procent meer bezoekers voor Waasland Shopping Center | RetailDetail

Vijf procent meer bezoekers voor Waasland Shopping Center

Vijf procent meer bezoekers voor Waasland Shopping Center

Waasland Shopping Center mocht in 2017 5% meer bezoekers verwelkomen, goed voor 6,34 miljoen bezoekers in totaal. Die klanten kwamen ook steeds vaker van ver.

 

29.200 bezoekers per dag

Dagelijks gingen er 29.200 bezoekers shoppen in het Waasland, vooral op zaterdag maar ook steeds meer op vrijdag dankzij langere openingsuren. Dat aantal per dag steeg met 5,1%: het winkelcentrum gebruikte deze rekenmethode om te compenseren dat er drie koopdagen minder waren.


Een aanzienlijk deel van de bezoekers van Waasland Shopping Center komt overigens niet uit de onmiddellijke omgeving, maar van een bredere regio. Zo zagen de regio’s tussen Gent, Aalter en Aalst, maar ook vanuit de zone tussen Aalter en Knokke-Heist of Kortrijk, een sterke stijging.  “Er zijn verscheidene redenen voor deze positieve trend in Waasland Shopping Center”, stelt shoppingmanager Toon De Meester. Die redenen bestaan naar eigen zeggen uit “een eenvoudig menu waarbij aanbod, faciliteiten en klantvriendelijkheid de klant effectief centraal stellen.”

 

Nieuwe investeringen volgen

Waasland Shopping Center kent geen leegstand, benadrukt De Meester. In bezoekersenquêtes scoren ook de klantvriendelijkheid van het personeel en de fysieke kenmerken van het gebouw, met ruime gangen en veel natuurlijk licht, goed. Een aantrekkelijk winkelaanbod, een aangename omgeving en een goede bereikbaarheid zijn essentiële parameters om als winkelgebied relevant te zijn”, bevestigt Patrick Meutermans van eigenaar AEW. Nieuwe winkels die er het afgelopen jaar de deuren openden, waren Zara, Bel&Bo, Celio, Eyes&More, Tui en Dampshop.

 

Meutermans kondigt ook toekomstige investeringen in het winkelcentrum aan: “Waasland Shopping Center bestaat straks 14 jaar en als eigenaar blijven we toekomstgericht denken en zullen in het kader van een langetermijnvisie nieuwe investeringen volgen die bijdragen aan de shopervaring van de bezoekers”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zo wil Vlaanderen toename baanwinkels aanpakken

12/06/2018

De wildgroei van baanwinkels weegt op de mobiliteit en de leefbaarheid en zet druk op de handel in de stadscentra. In Antwerpen, Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant gaan gemeenten het probleem nu over de grenzen heen aanpakken.

Driespoort Deinze voor correctionele rechtbank

07/06/2018

In de correctionele rechtbank van Gent is dinsdag gepleit in de zaak rond winkelcentrum Driespoort in Deinze. De hamvraag: staat dat er illegaal en, zo ja, moet het dan worden afgebroken? Uitspraak begin september.

Mitiska bouwt retailpark in Mechelen

30/05/2018

In Mechelen gaat Mitiska een retailpark ontwikkelen dat plaats biedt aan 24 grote winkels op 27.500 m². Een convenant garandeert dat het winkelcentrum geen concurrentie vormt voor de binnenstad.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

De Nieuwstraat in Brussel kent magere jaren

22/05/2018

De Nieuwstraat in Brussel loopt de laatste jaren leeg: 10 procent van de winkelpanden in de duurste winkelstraat van België is ongebruikt, niet alleen sinds de terroristische aanslagen, maar ook door de concurrentie van The Mint en de renovatiewerken aan City 2.

H&M eist lagere huurprijzen

11/05/2018

Modeketen H&M wil lagere huurprijzen afdwingen van Qrf City Retail, zo blijkt uit het recente kwartaalverslag van het winkelvastgoedfonds. De retailer houdt het bovendien voor bekeken in Sint-Niklaas.