Vilvoorde zoekt plaats voor grote winkelketens

Vilvoorde zoekt plaats voor grote winkelketens

De stad Vilvoorde is op zoek naar oplossingen voor grote winkelketens die ruimte zoeken in de stad. De bevolking in Vilvoorde groeit immers flink, maar momenteel zijn er geen geschikte winkelpanden voor nieuwe supermarkten.

Renaultsite mogelijkheid

Zo zijn Delhaize en Albert Heijn op zoek naar een pand in Vilvoorde waar ze een nieuwe supermarkt kunnen openen. “Zij kunnen echter niet terecht in de relatief kleine leegstaande panden in de handelskern”, zegt burgemeester Hans Bonte aan goeiedag.be. Delhaize had al een aanvraag ingediend om zich te vestigen naast een filiaal van Aldi op de Leuvensesteenweg, maar voornamelijk vanwege mobiliteitsperspectieven ziet Bonte dat niet zitten. Er moet dus gezocht worden naar een andere oplossing.

 

Eén van de mogelijke opties is de voormalige site van Renault. “Die dient nu als superparking voor de luchthaven. Maar dat is toch niet wat we willen voor onze stad.” De oude fabriekshallen staan momenteel nog gedeeltelijk leeg en kunnen dus nog ontwikkeld worden.

 

Op korte termijn oplossing

Volgens Bonte zal er op korte termijn al een oplossing worden gevonden. “De diensten Stedenbouw en Lokale Economie zijn hier volop mee bezig. Er moet een oplossing komen, ook in het belang van de Vilvoordenaar. Want het is absurd dat onze inwoners in de wagen moeten kruipen om in de overvolle Delhaize van Melsbroek of Grimbergen in de wachtrij te gaan staan.”

 

Op de nieuwe locatie moet niet enkel ruimte komen voor een aantal supermarkten. Bonte wil er ook andere handelszaken die willen uitbreiden of die niet in het centrum van de stad horen bundelen. Ook voor Lidl wordt er naar een tijdelijk onderkomen gezocht. Dat gaat zijn winkel aan de kerk verbouwen en tijdelijk sluiten, maar zoekt nu naar een manier om gedurende die verbouwingen toch open te blijven op een andere locatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Brusselse winkelstraten blijven (ondanks alles) drukbezocht

11/12/2017

Brussel heeft zich goed weten te herpakken na de terreuraanslagen. De grote winkelstraten worden nog altijd druk bezocht: vooral de Nieuwstraat deed het dit jaar goed en haalde zelfs andere ‘hotspots’ in de hoofdstad in. 

Ahold en Delhaize nu ook in de Verenigde Staten één

08/12/2017

De eenmaking van Ahold en Delhaize gaat verder: in januari worden ook Ahold USA en Delhaize America samengevoegd. Zo wil het Belgisch-Nederlandse fusiebedrijf verder in de kosten snijden.

Filet Pur: Een lege doos, vol gebakken lucht

08/12/2017

Dat de supermarkt niet meer is dan een vuilnisbak voor mislukkelingen, dat leerden we deze week, onder andere. De Sint bracht wel meer opwindend fmcg-nieuws, zoals blijkt uit dit vakkundig afgekruide nieuwsoverzicht van RetailDetail Food.

Topoverleg leidt tot laatste strohalm voor Uplace

08/12/2017

Na maanden van geheim overleg is er een nieuw plan op tafel gekomen om de bouw van Uplace toch te laten doorgaan. Het nieuwe voorstel is een verwaterde versie van de oorspronkelijke plannen.

Hoe winkelvastgoed inspeelt op wijzigend koopgedrag

07/12/2017

E-commerce verdringt de fysieke winkel niet, maar stimuleert retailers en winkelcentra wel om innoverende concepten uit te rollen. Het is een kwestie van te beantwoorden aan de verwachtingen van millennials en Generatie Z, meent vastgoedadviseur JLL.

Ahold leest Delhaize de les: innoveren moet sneller

05/12/2017

Delhaize moet sneller leren innoveren en het is aan Albert Heijn-man Wouter Kolk om de Belgen dat lesje te leren, aldus Dick Boer, CEO van Ahold Delhaize, in een opvallend interview. Ook Amazon en bol.com passeren de revue. 

Back to top