Wereldhave Belgium ziet huurinkomsten mooi stijgen

Wereldhave Belgium ziet huurinkomsten mooi stijgen

Wereldhave Belgium ziet huurinkomsten mooi stijgen

Wereldhave Belgium, een beursgenoteerde vastgoedvennootschap die zich specialiseert in winkelcentra, is in goeie doen. Zowel de vastgoedportefeuille als de bezettingsgraad gaat erop vooruit, en dat vertaalt zich in stijgende huurinkomsten.

37,4 miljoen euro huurinkomsten

Wereldhave Belgium zag zijn huurinkomsten over de voorbije drie kwartalen stijgen van 34,8 miljoen euro naar 37,4 miljoen euro, een groei met ruim 7%. Dat dankt Wereldhave onder andere aan het retailpark naast winkelcentrum Les Bastions in Doornik (foto), dat sinds februari operationeel is en intussen voor 97% bezet. Daarnaast kon Wereldhave enkele nieuwe contracten sluiten in Ring Shopping Kortrijk Noord (o.a. Cook & Serve en Belloy namen er hun intrek). Tegelijk had het faillissement van kledingketen MS Mode geen negatieve impact omdat de nieuwe eigenaar de lopende contracten voor de winkelpanden in Kortrijk, Luik en Nijvel heeft overgenomen.

 

Wereldhave Belgium beheert intussen een vastgoedportefeuille die zo’n 746,1 miljoen euro waard is, 13,4 miljoen euro meer dan eind 2015. De bezettingsgraad van de winkelcentra is weer tot boven de 95% geklommen.

 

In de marge van de trading update voor het derde kwartaal laat Wereldhave Belgium ook weten dat het de nodige vergunningen op zak heeft voor de uitbreiding van shoppingcenter Belle Ile in Luik, maar dat het de werken pas zal starten wanneer er voldoende huurders gevonden zijn. De renovatie en uitbreiding van Les Bastions in Doornik verloopt dan weer volgens plan: de oplevering van die werken ‑ goed voor een investering van zo’n 55 miljoen euro ‑ staat gepland voor de eerste helft van 2018.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Media Markt boet voor Metro en voor Turkije

14/08/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, stagneerde in het voorbije kwartaal. De elektronicagroep moet op de beurs ook boeten voor de aandelendip bij Metro, de holding waarvan het vorig jaar afsplitste, en bezorgdheden om de Turkse expansie.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.

Retail Estates vult Limburgs portfolio aan

08/08/2018

Retail Estates koopt zeven winkelpanden in Belgisch Limburg: voor 9,75 miljoen euro neemt de vastgoedinvesteerder vijf extra locaties in Genk over en twee panden naast het M2Shopping Center in Maasmechelen.