Wijnegem Shopping Center krijgt Shopping Award 2014 | RetailDetail

Wijnegem Shopping Center krijgt Shopping Award 2014

Wijnegem Shopping Center krijgt Shopping Award 2014

In Brussel zijn dinsdagavond de winnaars bekend gemaakt van de Shopping Awards 2014. Het Wijnegem Shopping Center werd verkozen tot beste winkelcentrum, D-Deinze tot beste retailpark en Retail Park Pajot in Sint-Pieters-Leeuw kreeg de duurzaamheidsprijs.

Wijnegem Shopping Center beste winkelcentrum

De jury loofde de uitstekende mix van lokale winkels en bekende merken in Wijnegem en was zeer te spreken over de recente uitbreiding: die "draagt dan ook bij tot de kwalitatieve winkelbeleving die Wijnegem Shopping Center zijn bezoekers dagelijks wil bieden. Wijnegem Shopping Center zet hiervoor ook in op goede verbindingen met het openbaar vervoer."

 

D-Deinze kreeg de award "vanwege de kwaliteit van de architectuur en de gebruikte materialen. Naast het gebruik van nieuwe technologieën is de zeer innovatieve marketing opvallend fris en vernieuwend."

 

De duurzaamheidsprijs van de Shopping Awards 2014 gaat naar Retail Park Pajot, dat een van de weinige retailparken is die gaat voor een officiële BREEAM-certificering. De inspanningen van Retail Park Pajot liggen volgens de jury dan ook in lijn met het internationale beleid van Redevco op vlak duurzaamheid.

 

Innovatieprijzen waren er voor Concept Fashion Store (beste nieuwe concept) en Flying Tiger (nieuw op de BeLux-markt), terwijl modewebshop Decovry volgens de jury de beste website heeft en Twiggy de uitzonderlijke 'Inspirational Concept Award' kreeg wegens zijn "unieke merkbeleving en bijzondere klantervaring".

 

De Best Shopping Center Awards en de prijs voor Best Retail Park zijn uitgereikt door een jury van experts uit Frankrijk, Nederland en Scandinavië, voorgezeten door Koen Nevens (managing partner Cushman & Wakefield). De jury voor de Best Retailer Award was dan weer samengesteld uit specialisten in retailvastgoed en vertegenwoordigers van consumenten, en werd voorgezeten door Touch De Clercq van IKAREA Brandstyling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M eist lagere huurprijzen

11/05/2018

Modeketen H&M wil lagere huurprijzen afdwingen van Qrf City Retail, zo blijkt uit het recente kwartaalverslag van het winkelvastgoedfonds. De retailer houdt het bovendien voor bekeken in Sint-Niklaas.

“Brusselse Anspachlaan wordt nieuwe hotspot voor grote ketens”

09/05/2018

Na Burger King vestigt ook Standaard Boekhandel zich nu in de bijna afgewerkte voetgangerszone op de Brusselse Anspachlaan. De heraanleg van de centrale laan zorgt voor een nieuwe dynamiek die wellicht nog andere grote retailers zal aanspreken. 

Retail Estates koopt winkelpark in regio Rotterdam

03/05/2018

Amper een week na een succesvolle kapitaalronde heeft vastgoedinvesteerder Retail Estates een winkelpark gekocht in Spijkenisse, een randgemeente van Rotterdam. Met de deal is een bedrag van 47,2 miljoen euro gemoeid.

“Heeft het centrum van Namen nog een winkelcentrum nodig?”

24/04/2018

Een jaar nadat Besix het project voor een winkelcentrum in Namen overkocht, lijkt de groep het Burgerforum niet te kunnen overtuigen van zijn voorstellen. De grote uitdaging: de lokale handel stimuleren, maar zónder verlies van groene publieke ruimte.

Winkelstad Sint-Niklaas herrijst als een feniks

17/04/2018

Dacht u ook dat Sint-Niklaas een kleine twintig jaar geleden was doodgeknepen door het Waasland Shopping Center? Think again! Wij gingen een kijkje nemen en ontdekten een stad in een wervelende opwaartse spiraal.

Vernieuwd winkelcentrum Les Bastions mikt op 5 miljoen bezoekers

12/04/2018

Het bekende Doornikse shoppingcenter Les Bastions is op 12 april heropend na een stevige uitbreiding en een grondige make-over. Voor nieuwe impulsen zorgen trekkers als Zara en Bershka. Het project zet ook sterk in op diensten.