Winkelcentra Klépierre klaar voor Black Friday | RetailDetail

Winkelcentra Klépierre klaar voor Black Friday

Winkelcentra Klépierre klaar voor Black Friday

De winkelcentra van vastgoedspecialist Klépierre in België en Frankrijk zijn klaar voor de start van Black Friday. Tijdens het weekend van 27 tot 29 november zal een groot deel van de handelaars in de winkelcentra kortingen aanbieden.

Ready Boys

Klépierre mikt tijdens het weekend van 27 tot 29 november op een totaal van 3 miljoen bezoekers, die samen een omzet van ongeveer 30 miljoen euro moeten genereren. Meer dan 80 procent van de handelaars zal tijdens die dagen kortingen geven en ook Klépierre zelf wil dankzij een betere winkelervaring op die dagen de klanten aanzetten om meer uit te geven.


Een voorbeeld: Klépierre wil de 'Ready Boys' gaan uittesten in het winkelcentrum Passages in Boulogne-Billancourt. Die moeten klanten helpen tijdens het shoppen, zodat ze op een ontspannen manier kunnen winkelen. De Ready Boys krijgen ook speciaal voor Black Friday vitaminedrankjes en energierepen mee, die ze kunnen uitdelen aan vermoeide klanten. Als het proefproject een succes is, zal het volgend jaar ingezet worden in meerdere winkelcentra en kan de service ook tijdens andere evenementen gebruikt worden.


Het is geen verrassing dat Klépierre sterk wil inzetten op Black Friday. Uit een onderzoek blijkt immers dat 75 procent van de Fransen wil gaan shoppen tijdens die dag. 30 procent van de 25- tot 34-jarigen willen er zelfs speciaal een vrije dag voor nemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Centrummanager Hasselt pleit voor "omzethuur" tegen leegstand

15/02/2018

“Geef starters een flink verminderde huurprijs en laat ze daar bovenop een deel van hun omzet afstaan.” Met dat opmerkelijke voorstel wil de nieuwe centummanager van Hasselt de leegstand in zijn stad aanpakken.

Vastgoedbedrijf Unibail-Rodamco kijkt tevreden terug op boekjaar

02/02/2018

Het Frans-Nederlandse vastgoedbedrijf Unibail-Rodamco, dat vooral belegt in winkelcentra, kijkt tevreden terug op het voorbije boekjaar. Het wist immers in alle regio’s te groeien.

Voor het eerst meer dan 1 op 10 winkelpanden leeg

01/02/2018

Het aantal leegstaande winkelpanden in België is in 2017 voor het tiende jaar op rij gestegen. Met 21.027 winkels die leeg staan, stijgt de winkelleegstand in ons land voor het eerst boven de 10%, zo becijferde Locatus.

Hoe winkelstad Tongeren uit het dal klimt

30/01/2018

De oudste stad van België bewijst dat je leegstand wel degelijk succesvol kunt aanpakken. Met een helder winkelbeleid dat inzet op ‘couleur locale’ kan Tongeren wellicht ook andere kleine winkelsteden inspireren.

Carrefour drijft top 100 grootste winkelketens aan

26/01/2018

De grootste winkelketen van België is Carrefour. Tot die misschien verrassende conclusie komt Locatus in zijn jaarlijkse top 100 van winkelformules. Alleen al de Market-supermarkten beslaan het meest oppervlakte, al heeft Aldi een even groot aantal winkels.

Belgische winkelcentra sluiten jaar positief af

23/01/2018

De Belgische winkelcentra die deel uitmaken van de Belgian Luxembourg Council of Retail and Shopping Centers hebben 2017 kunnen afsluiten met iets meer bezoekers dan een jaar eerder. De 16 aangesloten winkelcentra kregen samen 89,6 miljoen bezoekers over de vloer. 

Back to top