Winkelcentra Klépierre klaar voor Black Friday

Winkelcentra Klépierre klaar voor Black Friday

De winkelcentra van vastgoedspecialist Klépierre in België en Frankrijk zijn klaar voor de start van Black Friday. Tijdens het weekend van 27 tot 29 november zal een groot deel van de handelaars in de winkelcentra kortingen aanbieden.

Ready Boys

Klépierre mikt tijdens het weekend van 27 tot 29 november op een totaal van 3 miljoen bezoekers, die samen een omzet van ongeveer 30 miljoen euro moeten genereren. Meer dan 80 procent van de handelaars zal tijdens die dagen kortingen geven en ook Klépierre zelf wil dankzij een betere winkelervaring op die dagen de klanten aanzetten om meer uit te geven.


Een voorbeeld: Klépierre wil de 'Ready Boys' gaan uittesten in het winkelcentrum Passages in Boulogne-Billancourt. Die moeten klanten helpen tijdens het shoppen, zodat ze op een ontspannen manier kunnen winkelen. De Ready Boys krijgen ook speciaal voor Black Friday vitaminedrankjes en energierepen mee, die ze kunnen uitdelen aan vermoeide klanten. Als het proefproject een succes is, zal het volgend jaar ingezet worden in meerdere winkelcentra en kan de service ook tijdens andere evenementen gebruikt worden.


Het is geen verrassing dat Klépierre sterk wil inzetten op Black Friday. Uit een onderzoek blijkt immers dat 75 procent van de Fransen wil gaan shoppen tijdens die dag. 30 procent van de 25- tot 34-jarigen willen er zelfs speciaal een vrije dag voor nemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Brusselse winkelstraten blijven (ondanks alles) drukbezocht

11/12/2017

Brussel heeft zich goed weten te herpakken na de terreuraanslagen. De grote winkelstraten worden nog altijd druk bezocht: vooral de Nieuwstraat deed het dit jaar goed en haalde zelfs andere ‘hotspots’ in de hoofdstad in. 

Topoverleg leidt tot laatste strohalm voor Uplace

08/12/2017

Na maanden van geheim overleg is er een nieuw plan op tafel gekomen om de bouw van Uplace toch te laten doorgaan. Het nieuwe voorstel is een verwaterde versie van de oorspronkelijke plannen.

Hoe winkelvastgoed inspeelt op wijzigend koopgedrag

07/12/2017

E-commerce verdringt de fysieke winkel niet, maar stimuleert retailers en winkelcentra wel om innoverende concepten uit te rollen. Het is een kwestie van te beantwoorden aan de verwachtingen van millennials en Generatie Z, meent vastgoedadviseur JLL.

Mitiska REIM opent nog twee retailparken in Roemenië

29/11/2017

Mitiska REIM dikt zijn Roemeens portfolio met twee retailparken aan. Daarmee verstevigt het Belgische bedrijf zijn marktleiderspositie in Roemenië, waar het momenteel 21 sites in eigendom heeft.

Gent krijgt met Kouterdreef ‘winkelstraat voor betere merken’

23/11/2017

Momenteel is het nog een werf, maar vanaf maart krijgt Gent er met de ‘Kouterdreef’ een nieuwe winkelstraat bij, waar de ‘betere merken’ thuis zijn. Deze week maakte ontwikkelaar Matexi op de retailvastgoedbeurs Mapic in Cannes enkele ronkende namen bekend.

Bouw nieuwe winkelsite in Lier gestart

16/11/2017

Deze week zijn de grondwerken gestart voor een nieuwe winkelsite langs de Antwerpsesteenweg in Lier. Onder meer Decathlon en het gloednieuwe woonwinkelconcept Ygo hebben hun komst al bevestigd.

Back to top