Woluwe Shopping Center kan half miljard opleveren | RetailDetail

Woluwe Shopping Center kan half miljard opleveren

Woluwe Shopping Center kan half miljard opleveren
Woluwe Shopping

Het Nederlandse Eurocommercial Properties heeft 468 miljoen euro over voor de overname van het Woluwe Shopping Center. Dat is een stuk meer dan de 300 miljoen euro waar een tijd geleden sprake van was.

Veel potentieel

De deal is nog niet helemaal rond, maar het Nederlandse vastgoedbedrijf, dat een portefeuille van 4 miljard euro heeft, voert wel exclusieve gesprekken met eigenaar AG Real Estate. Dat schrijft De Tijd. De bedoeling is om de verkoop in het eerste kwartaal van 2018 af te ronden. Het Woluwe Shopping Center staat al sinds begin van dit jaar in de etalage.

 

Eurocommercial Properties ziet ondanks de verouderde staat van het winkelcentrum, de bemoeilijkte uitbreidingsplannen en de concurrentie in de omgeving toch veel potentieel in Woluwe Shopping. Als de deal rond is, wil het zo snel mogelijk met renovatiewerken starten, om meer bezoekers en hogere huurinkomsten te halen.

 

“De Brusselse vastgoedmarkt en zijn economie zijn erg aantrekkelijk”, stelt Jeremy Lewis, topman van Eurocommercial, in een persbericht. “De bevolking groeit, het beschikbaar inkomen is hoog. Bovendien is het dermate moeilijk om nieuwe centra gepland te krijgen, dat er vandaag geen overaanbod is aan winkelruimte. En ook in de toekomst zal dat niet het geval zijn. Zelfs als NEO en Uplace volledig afgewerkt worden, zal Groot-Brussel naar Europese normen nog altijd weinig winkelvastgoed hebben.”

 

Na de overname verwacht Eurocommercial Properties dan ook onmiddellijk een rendement van iets minder dan 4%, dat het dus snel wil optrekken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Winkelstad Sint-Niklaas herrijst als een feniks

17/04/2018

Dacht u ook dat Sint-Niklaas een kleine twintig jaar geleden was doodgeknepen door het Waasland Shopping Center? Think again! Wij gingen een kijkje nemen en ontdekten een stad in een wervelende opwaartse spiraal.

Hans Anders rondt kaap van 200 miljoen euro omzet

12/04/2018

De Nederlandse brillenketen Hans Anders heeft zijn omzet vorig jaar met 6% opgeschroefd tot 203,7 miljoen euro. De optiekketen kondigt tegelijk aan zich terug te trekken uit de Franse markt.

Vernieuwd winkelcentrum Les Bastions mikt op 5 miljoen bezoekers

12/04/2018

Het bekende Doornikse shoppingcenter Les Bastions is op 12 april heropend na een stevige uitbreiding en een grondige make-over. Voor nieuwe impulsen zorgen trekkers als Zara en Bershka. Het project zet ook sterk in op diensten.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

Geraakt Hema niet verkocht?

11/04/2018

De Nederlandse warenhuisketen Hema, die sinds september in de etalage staat, geraakt maar moeilijk verkocht. Geïnteresseerde partijen vinden de keten te duur. Eerdere verkooppogingen mislukten ook al. 

“Alle retailers moeten zichzelf heruitvinden”

10/04/2018

Meer dan ooit is het de consument die beslist welke richting de retailmarkt uitgaat. Winkelketens moeten zichzelf heruitvinden, hun concepten in vraag stellen. Dat zeggen Jean Baheux en Jonathan Delguste van vastgoedadviseur Cushman & Wakefield.