èggo viert tiende verjaardag met nieuw concept

èggo viert tiende verjaardag met nieuw concept

Keukenproducent èggo viert dit jaar zijn tiende verjaardag en daarom zet het bedrijf de komende jaren een flinke stap voorwaarts. Zo komt er een nieuw winkelconcept en een verdere internationale expansie.

10 miljoen euro investering

De komende drie jaar zal èggo tien miljoen euro investeren, onder andere in de uitbouw van een nieuw concept van de Kitchen Houses. In dat nieuwe concept is er ruimte om 15 tot 25 keukens te tonen aan de klant. De ruimte werd ook luchtiger gemaakt, met een groot eiland waar klanten hun keukens tot in de kleinste details kunnen vormgeven, met de hulp van enkele digitale tools.

 

“Digitale tools bieden nieuwe mogelijkheden en dito ervaringen, zoals bijvoorbeeld de virtuele realiteit. De keuze van een keuken gebeurt voornamelijk door een koppel of een familie en we geven er de voorkeur aan onze klanten een gemeenschappelijke ervaring aan te bieden op dit grote touchscherm, in plaats van alleen achter een VR-masker te zitten, hoewel dit ook een beschikbare optie zal zijn”, zegt CEO Frédéric Taminiaux.

 

De winkels in Waver, Rocourt en Erpent krijgen als eerste het nieuwe concept, de komende drie jaar zal dan het volledige netwerk omgevormd worden.

 

Nieuwe website

Ook online worden de nodige veranderingen doorgevoerd: zo komt er een nieuwe website die klanten inspiratie moet bieden en hen de mogelijkheid moet geven om in real-time alle informatie over een bestelde keuken op te volgen.

 

Ook internationaal wil èggo verder blijven groeien. Momenteel heeft het bedrijf al vier winkels in Spanje en daar moeten er per jaar vier of vijf bijkomen. Binnen de vijf jaar wil èggo zo dertig vestigingen hebben in Spanje. In Nederland wordt begin 2018 dan weer de eerste winkel geopend: daarom werd ook Goossen Foppen aangeduid als de nieuwe countrymanager voor Nederland. Tot slot wordt in Luxemburg, waar èggo al twee winkels heeft, het assortiment vanaf eind dit jaar uitgebreid met op maat gemaakte opbergoplossingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

14/11/2017

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

West-Vlaams Floralux opent nu ook in Limburg

14/11/2017

In het Limburgse Ham gaan twee familiebedrijven samenwerken om van het huidige tuincentrum een enorm nieuw winkelcomplex te maken. Het West-Vlaamse Floralux pompt twaalf miljoen euro in het project en creëert zo dertig nieuwe jobs.

Zo concreet zijn de plannen van Jumbo: 30 panden in 2019

09/11/2017

De ambities van supermarktketen Jumbo in België zijn veel concreter dan het bedrijf wil toegeven, verneemt RetailDetail. Vastgoedmakelaars zijn vandaag al druk met het zoeken van geschikte panden voor de retailer. Hoe liggen de slaagkansen?

Amazon komt nu ook met eigen meubels

08/11/2017

Amazon heeft nog maar eens een aantal eigen merken op de markt gebracht. Zo stapt de e-commercereus voor het eerst ook zelf in sportkleding en meubels.

Beter Bed Holding groeit verder, behalve in Duitsland

03/11/2017

De omzet van de Beter Bed Holding is in het derde kwartaal met 3,3% gegroeid. De beddenverkoper presteerde goed in alle markten, behalve in Duitsland waar het kampt met de gevolgen van een gifprobleem.

Back to top