Alibaba wil virtual reality inschakelen voor e-commerce

Alibaba wil virtual reality inschakelen voor e-commerce

Het Chinese Alibaba heeft een speciaal onderzoeksteam opgericht dat zich bezig moet houden met de mogelijkheden van virtual reality binnen e-commerce. Eerder investeerde het ook al in een bedrijf dat zich bezig houdt met augmented reality.

Overal ter wereld winkelen

GnomeMagic Lab, zoals het onderzoeksteam wordt genoemd, zal zich bezig houden met het onderzoeken van manieren om klanten op een virtuele manier overal ter wereld te laten winkelen vanuit hun luie zetel. Daarnaast wil het handelaars helpen om VR in te zetten om via hun websites te verkopen, schrijft Tech Crunch.

 

Eerder investeerde Alibaba ook al in Magic Leap, een Amerikaanse bedrijf dat een bril voor augmented reality is aan het ontwikkelen. Het is bovendien ook bezig met de overname van Youku Tudou, een Chinese videosite waar het al experimenteerde met 360° video’s.

 

Voorlopig heeft Alibaba ook al een winkel opgezet voor VR-hardware, zodat VR-bedrijven met hun hardware toegang krijgen tot het immense publiek van Alibaba.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Singles' Day schudt wereldwijd de retailkalender op, ook hier

14/11/2017

Opzij kerstomzet, Singles' Day is – met verpletterende voorsprong – de grootste winkelfeestdag geworden. Alibaba boekte op zijn eentje liefst 22 miljard euro omzet in slechts 24 uur en ook Bol.com genoot mee. Gaan we naar een nieuwe retailkalender?

Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

14/11/2017

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

West-Vlaams Floralux opent nu ook in Limburg

14/11/2017

In het Limburgse Ham gaan twee familiebedrijven samenwerken om van het huidige tuincentrum een enorm nieuw winkelcomplex te maken. Het West-Vlaamse Floralux pompt twaalf miljoen euro in het project en creëert zo dertig nieuwe jobs.

Alibaba verpulvert verkooprecord tijdens Singles’ Day

13/11/2017

Met een omzet van bijna 22 miljard euro laat Alibaba opnieuw een spectaculair record noteren op Singles’ Day. De Chinese internetgigant plukt de vruchten van zijn Global Shopping Festival, met een hoofdrol voor Nicole Kidman.

Amazon komt nu ook met eigen meubels

08/11/2017

Amazon heeft nog maar eens een aantal eigen merken op de markt gebracht. Zo stapt de e-commercereus voor het eerst ook zelf in sportkleding en meubels.

Back to top