Alibaba wil virtual reality inschakelen voor e-commerce | RetailDetail

Alibaba wil virtual reality inschakelen voor e-commerce

Alibaba wil virtual reality inschakelen voor e-commerce

Het Chinese Alibaba heeft een speciaal onderzoeksteam opgericht dat zich bezig moet houden met de mogelijkheden van virtual reality binnen e-commerce. Eerder investeerde het ook al in een bedrijf dat zich bezig houdt met augmented reality.

Overal ter wereld winkelen

GnomeMagic Lab, zoals het onderzoeksteam wordt genoemd, zal zich bezig houden met het onderzoeken van manieren om klanten op een virtuele manier overal ter wereld te laten winkelen vanuit hun luie zetel. Daarnaast wil het handelaars helpen om VR in te zetten om via hun websites te verkopen, schrijft Tech Crunch.

 

Eerder investeerde Alibaba ook al in Magic Leap, een Amerikaanse bedrijf dat een bril voor augmented reality is aan het ontwikkelen. Het is bovendien ook bezig met de overname van Youku Tudou, een Chinese videosite waar het al experimenteerde met 360° video’s.

 

Voorlopig heeft Alibaba ook al een winkel opgezet voor VR-hardware, zodat VR-bedrijven met hun hardware toegang krijgen tot het immense publiek van Alibaba.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Flamant in handen van Besix

25/05/2018

Interieurspecialist Flamant, met vijf winkels in België en één in Parijs, wordt overgenomen door bouwgroep Besix. Voormalig Brantano-topman Kurt Moons wordt CEO en moet het bedrijf een doorstart bezorgen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Sterke cijfers en nieuwe CEO voor Maisons du Monde

07/05/2018

Na een stevig eerste kwartaal zet meubel- en decoratieketen Maisons du Monde zijn groeiverhaal verder met een nieuwe CEO en de overname van de Amerikaanse sectorgenoot Modani.

Groei Alibaba boven verwachting

07/05/2018

De Chinese retailgroep Alibaba heeft beter dan verwachte kwartaalcijfers gepubliceerd. De omzet gaat door het dak, maar de winstcijfers staan wat onder druk als gevolg van hogere investeringen.