Auping lanceert accessoires van restmaterialen

Auping lanceert accessoires van restmaterialen

Slaapspecialist Auping introduceert accessoires die gemaakt zijn van restmaterialen. De eerste producten van de Leavings by Auping-collectie zijn kussentjes. Auping wil in de toekomst de duurzame collectie uitbreiden met producten als nachtlampjes of pyjama’s.

Verspillen productielocatie beperken

De tweekleurige kussentjes uit de nieuwe collectie hebben een formaat van 38 op 38 cm en bestaan zowel vanbinnen als vanbuiten uit restproducten. Leavings by Auping sluit aan bij het streven van Auping om het verspillen van materialen te elimineren en volledig duurzaam te produceren.

 

De collectie wordt ontworpen en geproduceerd in de centrale productielocatie van Aupring en is oer-Hollands, net als de andere producten van Auping. De kussens uit de collectie zijn met de hand gemaakt door modinettes in het naaiatelier in Deventer: daardoor is ieder kussentje uniek in kleur en materiaal.

 

De ontwerpen hangen volledig af van het beschikbare restmateriaal op de productielocatie. Zo is de stof aan de buitenkant gemaakt van meubelstoffen die zijn overgebleven bij de productie van boxsprings. Het gekleurde biesje dat tussen de lappen stof is gestikt komt van de gestoffeerde matrassen, de stof van het binnenkussen is gesneden uit restmateriaal dat in matrassen wordt gebruikt en de vulling van het binnenkussen bestaat uit snijafval van matrassen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ikea België start met verkoop zonnepanelen

12/10/2017

Woonwarenhuisketen Ikea verkoopt voortaan ook zonnepanelen. Die zouden zo’n 6 tot 10% goedkoper zijn dan bij de gevestigde spelers op de markt. Anders dan de meubels is er van zelf monteren echter geen sprake: daarvoor werkt Ikea samen met het Britse Solarcentury.

èggo viert tiende verjaardag met nieuw concept

11/10/2017

Keukenproducent èggo viert dit jaar zijn tiende verjaardag en daarom zet het bedrijf de komende jaren een flinke stap voorwaarts. Zo komt er een nieuw winkelconcept en een verdere internationale expansie.

Ikea groeit met 4%, maar wil meer via webverkoop

10/10/2017

De omzet van de Zweedse woonketen Ikea is in het voorbije boekjaar met 3,8% gegroeid naar 34,1 miljard euro. In Nederland lag de groei net iets hoger en in België was er zelfs een nog sterkere groei.

Alibaba zet Ikea-achtige keten op

26/09/2017

De Chinese online retailgroep Alibaba heeft in Hangzhou zijn eerste fysieke Ikea-achtige Home Times-woonwarenhuis geopend. Voor het einde van het jaar komen er vier bij, volgend jaar staan er nog vijftien op de planning.

Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Van Marcke opent nieuwe vestiging in Roeselare

05/09/2017

Van Marcke, marktleider in distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water, heeft in Roeselare een nieuwe vestiging geopend. Dat was hoognodig, want de vorige winkel in de stad was al meer dan vijftig jaar oud.

Back to top