Beter Bed Holding groeit verder, behalve in Duitsland | RetailDetail

Beter Bed Holding groeit verder, behalve in Duitsland

Beter Bed Holding groeit verder, behalve in Duitsland
Beter Bed

De omzet van de Beter Bed Holding is in het derde kwartaal met 3,3% gegroeid. De beddenverkoper presteerde goed in alle markten, behalve in Duitsland waar het kampt met de gevolgen van een gifprobleem.

Daling in Duitsland

De totale omzet voor Beter Bed Holding kwam in het derde kwartaal uit op 105,4 miljoen euro, maar die groei werd gedrukt door problemen in Duitsland. In de grootste markt van Beter Bed daalde de omzet dan ook met 2,8% en op vergelijkbare basis was dat zelfs een daling van 3,6%. Ook andere bedrijven in Duitsland hebben met een krimp te maken.

 

Momenteel kampt Beter Bed in Duitsland met de gevolgen van een probleem bij chemiebedrijf BASF, waardoor er een giftige stof is terechtgekomen in matrassen en kussens. Om dat tegen te gaan pakt Matratzen Concord, de Duitse keten van Beter Bed, uit met gerichte marketing om de bezoekersaantallen terug op te krikken.

 

Op andere markten presteerde Beter Bed wel goed: in Oostenrijk (+2%), Spanje (+2,5%) en Zwitserland (+1%) was er sprake van kleine groei. In Zweden maakte het bedrijf dan weer een sprong van 32,1% en in België ging de groep er zelfs met 34,4% op vooruit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.

Delhaize veert op na sterk kwartaal

09/05/2018

Tijdens de eerste drie maanden van 2018 wist Delhaize in België weer aan te knopen met groei. Ook online boekt de retailer vooruitgang, maar de stuntpromoties wegen wel op de marges.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.