Ceo Aart Roos verlaat Koninklijke Auping bv | RetailDetail

CEO Aart Roos verlaat Koninklijke Auping

CEO Aart Roos verlaat Koninklijke Auping

Ceo Aart Roos neemt per 1 september afscheid van Koninklijke Auping na er vijf jaar aan het roer te hebben gestaan. Lucas Boreel gaat zijn opvolging regelen.

Naar circulaire onderneming

Aart Roos leidde de slaapkamerretailer naar een transformatie op het gebied van productie, logistiek, marketing, communicatie, omnichannel, bedrijfscultuur en management. De beddenfabrikant in Deventer is hiermee uitgegroeid tot een voorbeeld voor circulaire producenten. "Auping gaat een nieuwe fase in. Ik ben ervan overtuigd dat het voor Auping en mijzelf goed is dat dit onder nieuw leiderschap gaat gebeuren. Ik wil mijn horizon nu verbreden en mijn kennis en passie op het gebied van bedrijfstransformatie, innovatie en circulair ondernemen breder inzetten om bij te dragen aan een gezonde leefomgeving en duurzame waardecreatie", aldus Roos.

 

Auping heeft de ambitie om in 2020 alle bedrijfsprocessen, producten en diensten circulair en volgens de Cradle to Cradle-filosofie te hebben ingericht. Het streven past in het Nationaal Grondstoffenakkoord tussen overheid en bedrijfsleven, dat de Nederlandse economie in 2030 voor vijftig procent circulair moet zijn. In 2012 lanceerde Auping het eerste bed dat uit volledig herbruikbare materialen bestaat. Inmiddels zijn er diverse producten in het assortiment waaronder matrassen, beddenbodems en kussens, geproduceerd met gerecyclede materialen.

 

Leasen van bedden

Ook het leasen van bedden aan consumenten en bedrijven (waarmee Auping dit jaar begon) maakt deel uit van de strategie van de beddenfabrikant om duurzamer te produceren. De leaseservice zorgt tevens voor meer recyclen van materialen en levert volgens Auping per saldo tevens meer omzet op dan directe verkoop van bedden. Het Nederlandse familiebedrijf, dat een productielocatie in Deventer heeft, wil over drie jaar uitsluitend recyclebare producten maken.

 

Zo werd de Auping Plaza in Amsterdam ingericht met materialen uit eigen productie: de plafondbekleding is gemaakt van Auping-spiraalbodems, de gebruikte stoffen komen uit eigen collectie, stoelen zijn gemaakt van gerecyclede petflessen en er ligt tapijt van ongeverfde wol met jutedekking.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Antwerpen krijgt Belgische primeur Søstrene Grene

20/04/2018

In de Antwerpse Stadsfeestzaal opent op 18 mei de eerste Belgische winkel van Søstrene Grene de deuren. De Deense keten biedt allerhande hebbedingetjes en woonaccessoires aan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

“Echte prijs van vlees” is tot 50% hoger dan supermarktprijs

16/04/2018

De maatschappelijke kost van vlees is tot 50% hoger dan de prijs die consumenten er nu voor betalen, blijkt uit een studie. Of toch als je ook de schade aan het milieu, het klimaat, diergezondheid en de biodiversiteit mee in rekening zou nemen.

Carpetright sluit 1 op 5 winkels in het VK

13/04/2018

Carpetright, dat het afgelopen jaar terechtkwam in een neerwaartse spiraal, moet een vijfde van zijn winkels in thuisland Groot-Brittannië sluiten om het hoofd boven water te houden. Zo’n 300 mensen verliezen hun job bij de tapijtwinkelketen.

AB InBev brouwt voortaan duurzamer en deelt patent

12/04/2018

Biergigant AB InBev komt voor de dag met een nieuwe techniek die brouwen energievriendelijker maakt. Op termijn zal de innovatie, die ook gratis gedeeld wordt met kleinere brouwerijen, zorgen voor 5% minder CO2-uitstoot wereldwijd.

Ikea plant stadswinkel in hartje Parijs

10/04/2018

Ikea maakt werk van zijn plannen om ook in de stadscentra wereldwijd aanwezig te zijn. De meubelketen zoekt momenteel naar locaties in Parijs, Kopenhagen, Londen en Zuidoost-Azië om er met kleinere winkels een breder publiek aan te trekken.