Dôme Deco groeit met meer dan een vijfde | RetailDetail

Dôme Deco groeit met meer dan een vijfde

Dôme Deco groeit met meer dan een vijfde

De omzet van het Belgische interieurlabel Dôme Deco is in het eerste kwartaal met 21,5% gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Daarmee wordt het groeitempo van 2015 ook dit jaar vast gehouden.

Expansie eigen winkelconcept

“Vorig jaar steeg onze omzet met 20%, een tendens die we zeker en vast willen aanhouden, zo niet verbeteren. Wat de eerste drie maanden van 2016 betreft zijn we daar alvast in geslaagd”, zegt oprichter Stefan Verheyen. Voor het volledige jaar wordt er gemikt op een omzet van 5,2 miljoen euro.

 

Die groei wil het label onder andere waarmaken door export naar het buitenland en de expansie van het Elite+-winkelconcept. In die winkels worden enkel collecties van Dôme Deco verkocht. Het interieurlabel opende in het eerste kwartaal van 2016 dergelijke winkels in België, Rusland, Oekraïne en China. De komende maanden staan ook nog Tsjechië, Italië, Iran, Duitsland, Mauritius, de Verenigde Arabische Emiraten en Japan op de planning.

 

Dôme Deco biedt in zijn winkels ook workshops, communicatietools en projectbegeleiding aan. “In een economische tijd waarin de retailmarkt het moeilijk heeft, is zo’n manier van zaken doen onontbeerlijk. De focus ligt op samen groeien, evolueren en zorgen voor een winstgevende situatie voor beide partijen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.