Dôme Deco groeit met meer dan een vijfde | RetailDetail

Dôme Deco groeit met meer dan een vijfde

Dôme Deco groeit met meer dan een vijfde

De omzet van het Belgische interieurlabel Dôme Deco is in het eerste kwartaal met 21,5% gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Daarmee wordt het groeitempo van 2015 ook dit jaar vast gehouden.

Expansie eigen winkelconcept

“Vorig jaar steeg onze omzet met 20%, een tendens die we zeker en vast willen aanhouden, zo niet verbeteren. Wat de eerste drie maanden van 2016 betreft zijn we daar alvast in geslaagd”, zegt oprichter Stefan Verheyen. Voor het volledige jaar wordt er gemikt op een omzet van 5,2 miljoen euro.

 

Die groei wil het label onder andere waarmaken door export naar het buitenland en de expansie van het Elite+-winkelconcept. In die winkels worden enkel collecties van Dôme Deco verkocht. Het interieurlabel opende in het eerste kwartaal van 2016 dergelijke winkels in België, Rusland, Oekraïne en China. De komende maanden staan ook nog Tsjechië, Italië, Iran, Duitsland, Mauritius, de Verenigde Arabische Emiraten en Japan op de planning.

 

Dôme Deco biedt in zijn winkels ook workshops, communicatietools en projectbegeleiding aan. “In een economische tijd waarin de retailmarkt het moeilijk heeft, is zo’n manier van zaken doen onontbeerlijk. De focus ligt op samen groeien, evolueren en zorgen voor een winstgevende situatie voor beide partijen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Flamant in handen van Besix

25/05/2018

Interieurspecialist Flamant, met vijf winkels in België en één in Parijs, wordt overgenomen door bouwgroep Besix. Voormalig Brantano-topman Kurt Moons wordt CEO en moet het bedrijf een doorstart bezorgen.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.