Eggo krijgt 5 miljoen extra kapitaal voor expansie | RetailDetail

Eggo krijgt 5 miljoen extra kapitaal voor expansie

Eggo krijgt 5 miljoen extra kapitaal voor expansie

De groep Menatam, die verantwoordelijk is voor de uitbating van keukenketen Eggo, voert een kapitaalsverhoging van vijf miljoen euro door om de expansie van Eggo in België en in het buitenland te ondersteunen.

Twee Spaanse filialen

Het extra kapitaal komt er dankzij de inbreng van fondsen door de aandeelhouders en moet de groei van Eggo versnellen. Zo komt er in november alvast een nieuwe winkel in Madrid en in januari volgt ook in Zaragoza een nieuw filiaal. Tegen 2019 moeten er bovendien negen nieuwe verkooppunten komen in het noorden van België. Momenteel telt de keten 45 winkels in België en levert het jaarlijks meer dan 15.000 keukens.

 

Daarnaast komt er binnenkort een nieuwe applicatie, die het mogelijk moet maken om een eigen keuken online te creëren. De creatie kan daarna met een vakman in de winkel samen afgewerkt worden.

 

Tot slot investeert Menatam ook nog in het logistieke centrum in Rhisnes en zijn er vijf nieuwe trucks aangeschaft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Aldi investeert 40 miljoen in Brusselse winkels

26/06/2018

De voorbije jaren investeerde harddiscounter Aldi bijna 30 miljoen in de vernieuwing van zijn Brusselse winkels, maar nu schakelt de keten nog een versnelling hoger: tot 2020 pompt ze nog eens 40 miljoen euro in negen Brusselse projecten.

Tony's Chocolonely naar het Verenigd Koninkrijk

26/06/2018

Chocolademerk Tony's Chocolonely trekt volgend jaar naar het Verenigd Koninkrijk. Begin 2019 moeten er verschillende smaakvarianten en soorten repen van de slaafvrije chocolade in de Britse winkelrekken liggen.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.