Flamant opent ‘pop-up store’ op de Louizalaan in Brussel

Flamant opent ‘pop-up store’ op de Louizalaan in Brussel

De Belgische interieurketen Flamant heeft vandaag een 'pop-up store' geopend op de Louizalaan in Brussel. Na de lancering van een nieuw concept voor baanwinkels eind vorig jaar, vormt de winkel een nieuwe innovatie binnen het herstructureringsplan van de retailer.

Publiek en merkbekendheid verruimen

Flamant, dat sinds 2009 aan het reorganiseren is om zich van het faillissement te redden, heeft eind 2011 een koerswijziging ingezet. De keten van interieurinrichting verkent volgens CEO Edwin Vandermeulen nieuwe distributiekanalen en retailformules, “die het merk toegankelijk moeten maken voor een ruimer publiek”. Zo opende de retailer reeds een periferiewinkel in Sint-Martens-Latem.

 

In dat kader van verbreding moet ook de pop-upwinkel in de prestigieuze Louizalaan worden gezien. Het nieuwe verkooppunt moet vooral meer merkbekendheid bezorgen en zou met zijn beperkte oppervlakte complementair zijn met de grotere Flamant-winkel op de Zavel.

 

'Pop-up' van een jaar

Hoewel pop-upwinkels meestal gekenmerkt worden door een korte levensduur, blijft de winkel op de Louizalaan minstens één jaar open. Als de vestiging een succes blijkt, overweegt de keten een verdere uitrol van het concept.


Flamant is een interieur- en lifestylemerk uit Geraardsbergen. Behalve veertien eigen winkels in binnen- en buitenland, doet Flamant ook aan groothandel en projecten op maat. Het bedrijf stelt een kleine 300 mensen tewerk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ikea België start met verkoop zonnepanelen

12/10/2017

Woonwarenhuisketen Ikea verkoopt voortaan ook zonnepanelen. Die zouden zo’n 6 tot 10% goedkoper zijn dan bij de gevestigde spelers op de markt. Anders dan de meubels is er van zelf monteren echter geen sprake: daarvoor werkt Ikea samen met het Britse Solarcentury.

èggo viert tiende verjaardag met nieuw concept

11/10/2017

Keukenproducent èggo viert dit jaar zijn tiende verjaardag en daarom zet het bedrijf de komende jaren een flinke stap voorwaarts. Zo komt er een nieuw winkelconcept en een verdere internationale expansie.

Ikea groeit met 4%, maar wil meer via webverkoop

10/10/2017

De omzet van de Zweedse woonketen Ikea is in het voorbije boekjaar met 3,8% gegroeid naar 34,1 miljard euro. In Nederland lag de groei net iets hoger en in België was er zelfs een nog sterkere groei.

Alibaba zet Ikea-achtige keten op

26/09/2017

De Chinese online retailgroep Alibaba heeft in Hangzhou zijn eerste fysieke Ikea-achtige Home Times-woonwarenhuis geopend. Voor het einde van het jaar komen er vier bij, volgend jaar staan er nog vijftien op de planning.

Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Van Marcke opent nieuwe vestiging in Roeselare

05/09/2017

Van Marcke, marktleider in distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water, heeft in Roeselare een nieuwe vestiging geopend. Dat was hoognodig, want de vorige winkel in de stad was al meer dan vijftig jaar oud.

Back to top