Flamant opent ‘pop-up store’ op de Louizalaan in Brussel | RetailDetail

Flamant opent ‘pop-up store’ op de Louizalaan in Brussel

Flamant opent ‘pop-up store’ op de Louizalaan in Brussel

De Belgische interieurketen Flamant heeft vandaag een 'pop-up store' geopend op de Louizalaan in Brussel. Na de lancering van een nieuw concept voor baanwinkels eind vorig jaar, vormt de winkel een nieuwe innovatie binnen het herstructureringsplan van de retailer.

Publiek en merkbekendheid verruimen

Flamant, dat sinds 2009 aan het reorganiseren is om zich van het faillissement te redden, heeft eind 2011 een koerswijziging ingezet. De keten van interieurinrichting verkent volgens CEO Edwin Vandermeulen nieuwe distributiekanalen en retailformules, “die het merk toegankelijk moeten maken voor een ruimer publiek”. Zo opende de retailer reeds een periferiewinkel in Sint-Martens-Latem.

 

In dat kader van verbreding moet ook de pop-upwinkel in de prestigieuze Louizalaan worden gezien. Het nieuwe verkooppunt moet vooral meer merkbekendheid bezorgen en zou met zijn beperkte oppervlakte complementair zijn met de grotere Flamant-winkel op de Zavel.

 

'Pop-up' van een jaar

Hoewel pop-upwinkels meestal gekenmerkt worden door een korte levensduur, blijft de winkel op de Louizalaan minstens één jaar open. Als de vestiging een succes blijkt, overweegt de keten een verdere uitrol van het concept.


Flamant is een interieur- en lifestylemerk uit Geraardsbergen. Behalve veertien eigen winkels in binnen- en buitenland, doet Flamant ook aan groothandel en projecten op maat. Het bedrijf stelt een kleine 300 mensen tewerk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.