Flamant opent ‘pop-up store’ op de Louizalaan in Brussel

Flamant opent ‘pop-up store’ op de Louizalaan in Brussel

De Belgische interieurketen Flamant heeft vandaag een 'pop-up store' geopend op de Louizalaan in Brussel. Na de lancering van een nieuw concept voor baanwinkels eind vorig jaar, vormt de winkel een nieuwe innovatie binnen het herstructureringsplan van de retailer.

Publiek en merkbekendheid verruimen

Flamant, dat sinds 2009 aan het reorganiseren is om zich van het faillissement te redden, heeft eind 2011 een koerswijziging ingezet. De keten van interieurinrichting verkent volgens CEO Edwin Vandermeulen nieuwe distributiekanalen en retailformules, “die het merk toegankelijk moeten maken voor een ruimer publiek”. Zo opende de retailer reeds een periferiewinkel in Sint-Martens-Latem.

 

In dat kader van verbreding moet ook de pop-upwinkel in de prestigieuze Louizalaan worden gezien. Het nieuwe verkooppunt moet vooral meer merkbekendheid bezorgen en zou met zijn beperkte oppervlakte complementair zijn met de grotere Flamant-winkel op de Zavel.

 

'Pop-up' van een jaar

Hoewel pop-upwinkels meestal gekenmerkt worden door een korte levensduur, blijft de winkel op de Louizalaan minstens één jaar open. Als de vestiging een succes blijkt, overweegt de keten een verdere uitrol van het concept.


Flamant is een interieur- en lifestylemerk uit Geraardsbergen. Behalve veertien eigen winkels in binnen- en buitenland, doet Flamant ook aan groothandel en projecten op maat. Het bedrijf stelt een kleine 300 mensen tewerk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Opnieuw recordcijfers voor JYSK

01/12/2017

Het Deense JYSK heeft in het boekjaar 2016-2017 opnieuw recordcijfers opgetekend, met een omzet van 3,36 miljard euro. Wereldwijd beschikt de woonketen inmiddels over meer dan 2.500 filialen.

Ikea opent in 2019 twee Belgische hotels

01/12/2017

De Zweedse meubelketen Ikea gaat in 2019 hotels openen in Antwerpen en Gent. De hotelketen Moxy, die in samenwerking met Marriott is opgezet, is ook al te vinden in New York, Parijs, Tokio, Chicago en Londen.

Ikea wil investeren in meer stadswinkels

29/11/2017

Vanaf 2019 wil Ikea ook in stadscentra aanwezig zijn met kleinere winkels, die vooral mensen zonder auto moeten aantrekken. De Zweedse meubelgigant hoopt daarmee in te spelen op de snel oprukkende verstedelijking en digitalisering.

CASA rolt webshop verder uit

24/11/2017

Interieurwinkelketen CASA gaat verder met het uitrollen van zijn nieuwe webshops met ‘click & collect'. Eerder dit jaar werd het concept ingevoerd in België, Frankrijk en Luxemburg; nu is het de beurt aan Zwitserland, Spanje en Portugal.

Conforama lanceert nieuwe Maison Dépôt in Rijsel

23/11/2017

In de buurt van Rijsel stelt het Franse Conforama de jongste telg in de familie voor: Maison Dépôt. Met een scherp geprijsde mix van meubilair, decoratie en elektrotoestellen hoopt de nieuwe koopjesexpert ook Belgische dagjesmensen aan te trekken.

Nieuwe CEO Leen Bakker komt van bij Beter Bed

23/11/2017

Debbie Klein, tot nog toe algemeen directeur van Beter Bed Benelux, wordt op 1 februari de nieuwe CEO van Leen Bakker. Ze volgt er Rob van Noordt op, die sinds 2015 bij de retailer aan de slag was en eerder deze maand zijn vertrek aankondigde.

Back to top