Franse keukenketen Schmidt wil via franchise snel groeien in België | RetailDetail

Franse keukenketen Schmidt wil via franchise snel groeien in België

Franse keukenketen Schmidt wil via franchise snel groeien in België

De Franse keukenspecialist Schmidt wil zijn aanwezigheid in ons land flink opvoeren: de groep heeft concrete plannen om jaarlijks vier nieuwe 'Schmidt Adviescentra' te openen. Om dat tempo aan te houden zoeken de Fransen franchisenemers.

Ruim 600 filialen wereldwijd

Schmidt, een groep met roots in de Elzas, telt nu al 18 verkooppunten in ons land: elf in Wallonië, eentje in Brussel en zes in Vlaanderen. "Ons doel is om jaarlijks vier nieuwe winkels te openen. Onze focus ligt momenteel vooral op de regio Vlaanderen. We zoeken mensen die de mogelijkheid hebben om te investeren en die gedreven willen beginnen aan een nieuw project", klinkt het bij de de groep die nu al 600 verkooppunten verspreid over 25 landen telt.

 

Schmidt, dat zich richt op "betaalbare hoogwaardige inbouwkeukens", maakt deel uit van de Société Alsacienne de Meubles (SALM) en heeft in Cuisinella nog een zusje dat eerder mikt op de instapmarkt voor jongeren. Voor Schmidt, met vier productiesites in Frankrijk en Duitsland de vijfde grootste keukengroep in Europa, werken zo'n 1.400 mensen. Het familiebedrijf werd in 1959 opgericht in de Elzas door Hubert Schmidt en is nog altijd in handen van de kleinkinderen van de stichter.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.