Hogere omzet, maar minder winst voor Beter Bed | RetailDetail

Hogere omzet, maar minder winst voor Beter Bed

Hogere omzet, maar minder winst voor Beter Bed
Beter Bed

De Beter Bed Holding is er in de eerste helft van 2017 in geslaagd om de omzet met 6,7% de hoogte in te jagen, maar toch daalde de nettowinst met meer dan 11% naar 7,5 miljoen euro.

+34% in België

De omzet steeg bij de beddenverkoper de voorbije zes maanden van 196,7 miljoen euro naar 209,8 miljoen euro. Daarbij ging ook de EBITDA licht omhoog van 17,1 miljoen euro naar 17,5 miljoen euro. Dat de nettowinst lager uitkwam, is volgens Beter Bed te wijten aan nieuwe fiscale regels in Duitsland. Beter Bed kende groei in alle landen behalve Oostenrijk, met als uitschieters België (+34,2%) en Frankrijk (+23,3%). In Nederland was er een groei van 9,3%.

 

“Over het geheel genomen zijn wij tevreden met de ontwikkeling van de omzet en het resultaat over het eerste halfjaar van 2017, mede gezien de groei van de twee belangrijkste markten van de groep. Beter Bed vaart wel bij het consumentenvertrouwen en de koopbereidheid die in Nederland onverminderd hoog blijven”, zegt directievoorzitter Ton Anbeek. “Daarnaast is in Duitsland een trend van verbeterende omzetontwikkeling zichtbaar in het eerste halfjaar van 2017. Ook de herintroductie van het merk Sängjätten in Zweden, gevolgd door een complete assortimentsvernieuwing aldaar, heeft een zeer succesvolle uitwerking op de like-for-like ontwikkeling van de omzet.”

 

Het aantal winkels van het bedrijf is ten opzichte van eind 2016 gedaald van 1.206 naar 1.194. Er werden daarbij 36 winkels gesloten en 24 nieuwe vestigingen geopend. Vooral in Duitsland was er een grote wijziging: daar sloten 22 vestigingen de deuren en werden er 11 geopend

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.