Hogere omzet, maar minder winst voor Beter Bed | RetailDetail

Hogere omzet, maar minder winst voor Beter Bed

Hogere omzet, maar minder winst voor Beter Bed
Beter Bed

De Beter Bed Holding is er in de eerste helft van 2017 in geslaagd om de omzet met 6,7% de hoogte in te jagen, maar toch daalde de nettowinst met meer dan 11% naar 7,5 miljoen euro.

+34% in België

De omzet steeg bij de beddenverkoper de voorbije zes maanden van 196,7 miljoen euro naar 209,8 miljoen euro. Daarbij ging ook de EBITDA licht omhoog van 17,1 miljoen euro naar 17,5 miljoen euro. Dat de nettowinst lager uitkwam, is volgens Beter Bed te wijten aan nieuwe fiscale regels in Duitsland. Beter Bed kende groei in alle landen behalve Oostenrijk, met als uitschieters België (+34,2%) en Frankrijk (+23,3%). In Nederland was er een groei van 9,3%.

 

“Over het geheel genomen zijn wij tevreden met de ontwikkeling van de omzet en het resultaat over het eerste halfjaar van 2017, mede gezien de groei van de twee belangrijkste markten van de groep. Beter Bed vaart wel bij het consumentenvertrouwen en de koopbereidheid die in Nederland onverminderd hoog blijven”, zegt directievoorzitter Ton Anbeek. “Daarnaast is in Duitsland een trend van verbeterende omzetontwikkeling zichtbaar in het eerste halfjaar van 2017. Ook de herintroductie van het merk Sängjätten in Zweden, gevolgd door een complete assortimentsvernieuwing aldaar, heeft een zeer succesvolle uitwerking op de like-for-like ontwikkeling van de omzet.”

 

Het aantal winkels van het bedrijf is ten opzichte van eind 2016 gedaald van 1.206 naar 1.194. Er werden daarbij 36 winkels gesloten en 24 nieuwe vestigingen geopend. Vooral in Duitsland was er een grote wijziging: daar sloten 22 vestigingen de deuren en werden er 11 geopend

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Flamant in handen van Besix

25/05/2018

Interieurspecialist Flamant, met vijf winkels in België en één in Parijs, wordt overgenomen door bouwgroep Besix. Voormalig Brantano-topman Kurt Moons wordt CEO en moet het bedrijf een doorstart bezorgen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.

Delhaize veert op na sterk kwartaal

09/05/2018

Tijdens de eerste drie maanden van 2018 wist Delhaize in België weer aan te knopen met groei. Ook online boekt de retailer vooruitgang, maar de stuntpromoties wegen wel op de marges.