Hogere omzet, maar minder winst voor Beter Bed

Hogere omzet, maar minder winst voor Beter Bed
Beter Bed

De Beter Bed Holding is er in de eerste helft van 2017 in geslaagd om de omzet met 6,7% de hoogte in te jagen, maar toch daalde de nettowinst met meer dan 11% naar 7,5 miljoen euro.

+34% in België

De omzet steeg bij de beddenverkoper de voorbije zes maanden van 196,7 miljoen euro naar 209,8 miljoen euro. Daarbij ging ook de EBITDA licht omhoog van 17,1 miljoen euro naar 17,5 miljoen euro. Dat de nettowinst lager uitkwam, is volgens Beter Bed te wijten aan nieuwe fiscale regels in Duitsland. Beter Bed kende groei in alle landen behalve Oostenrijk, met als uitschieters België (+34,2%) en Frankrijk (+23,3%). In Nederland was er een groei van 9,3%.

 

“Over het geheel genomen zijn wij tevreden met de ontwikkeling van de omzet en het resultaat over het eerste halfjaar van 2017, mede gezien de groei van de twee belangrijkste markten van de groep. Beter Bed vaart wel bij het consumentenvertrouwen en de koopbereidheid die in Nederland onverminderd hoog blijven”, zegt directievoorzitter Ton Anbeek. “Daarnaast is in Duitsland een trend van verbeterende omzetontwikkeling zichtbaar in het eerste halfjaar van 2017. Ook de herintroductie van het merk Sängjätten in Zweden, gevolgd door een complete assortimentsvernieuwing aldaar, heeft een zeer succesvolle uitwerking op de like-for-like ontwikkeling van de omzet.”

 

Het aantal winkels van het bedrijf is ten opzichte van eind 2016 gedaald van 1.206 naar 1.194. Er werden daarbij 36 winkels gesloten en 24 nieuwe vestigingen geopend. Vooral in Duitsland was er een grote wijziging: daar sloten 22 vestigingen de deuren en werden er 11 geopend

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

GrandVision kent tragere groei

24/01/2018

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar 2017 is optiekgroep GrandVision met 6,1% gegroeid. Op vergelijkbare basis was er wel sprake van een kleine daling, ten gevolge van de slechte timing van de kerstvakantie.

Sterk Albert Heijn, stabiel Delhaize in vierde kwartaal

24/01/2018

Ahold Delhaize heeft er een degelijk vierde kwartaal op zitten, vooral dankzij sterke prestaties van Albert Heijn en Bol.com. In België blijft Delhaize ter plaatse trappelen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Casa keert terug naar Mortsel

22/01/2018

Winkelketen Casa opent eind deze maand een nieuwe vestiging in Mortsel, bij Antwerpen. Daar had ze eerder al een winkel, maar die verdween een tijdje geleden. Nu neemt de keten haar intrede in het oude pand van Blokker.

Ceconomy stuurt winstwaarschuwing uit voor eerste kwartaal

22/01/2018

Ceconomy, het moederbedrijf achter elektronicaketens Media Markt en Saturn, heeft een bericht uitgestuurd waarin het waarschuwt voor mindere resultaten in het eerste kwartaal van het lopende boekjaar.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Back to top