Ikea levert vanaf vandaag aan huis | RetailDetail

Ikea levert vanaf vandaag aan huis

Ikea levert vanaf vandaag aan huis

Vanaf vandaag levert Ikea ook in België online bestellingen thuis af. Ikea België volgt zo het voorbeeld van onder andere Duitsland. De webshop levert 120 nieuwe banen op, en dat aantal moet binnenkort nog fors groeien.

 

7.500 artikelen beschikbaar

De webshop van Ikea, die vandaag samen met een volledig nieuwe website werd gelanceerd, bevat 7.500 producten en heeft volgens het Zweedse bedrijf het grootste online aanbod voor wooninrichting in België. “De webshop vormt de digitale uitbreiding van de IKEA woonwarenhuizen, die het hart van de klantenervaring blijven. De wereld evolueert en onze klanten ook. Om nog beter aan hun noden te voldoen en er altijd en overal voor hen te zijn, voegen we vandaag de webshop toe aan ons aanbod”, stelt CEO Catherine Bendayan in een persbericht. 

 

Producten worden binnen twee tot zes dagen aan huis geleverd, de verzendingskosten zijn afhankelijk van het gewicht van de bestelling. Een bestelling die minder dan 5 kilogram weegt, kost 4,99 euro om te versturen, terwijl er 229 euro moet worden neergeteld voor een bestelling van meer dan 500 kilogram.

 

De lancering van de webshop heeft ook invloed op andere plannen van Ikea: zo liet het bedrijf onlangs nog weten dat er in West-Vlaanderen geen klassieke vestiging zal komen, nadat het voorheen al een nieuwe woonwinkel in Antwerpen schrapte. “Het snel veranderende retaillandschap, het consumentengedrag dat wijzigt en het stijgende belang van e-commerce vragen om nieuwe manieren die beantwoorden aan de behoeften van onze klanten”, zei woordvoerster Annelies Nauwelaerts daar toen over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Wissel aan de top bij Blokker Holding

22/02/2018

Abel Slippens is op 6 februari teruggetreden als voorzitter en lid van de raad van commissarissen van Blokker Holding. Hij is opgevolgd door Michiel Witteveen, die flink wat retailervaring meebrengt.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Back to top