Ikea Zwolle vernieuwde winkel | RetailDetail

Ikea Zwolle vernieuwde winkel

Ikea Zwolle vernieuwde winkel

De winkel van Ikea in Zwolle is helemaal heropend: uitgebreid met 2500 artikelen, een nieuw restaurant en een bemande speelplek voor kinderen dient de vestiging als test voor toekomstige winkelformats. 

Innoveren op de winkelvloer

De vestiging in Zwolle wil zich met innovaties op de winkelvloer nog beter aanpassen aan de wensen van de klanten. “Ikea Zwolle is een testvestiging voor toekomstige winkelformats”, licht tijdelijk storemanager Camilla Ståhl toe. “De afgelopen twee jaar is gebleken dat in de praktijk veel innovaties heel goed werken – zoals de gevarieerdere en desgewenst snellere winkelroute, maar ook een aantal dingen minder goed.”

 

“We hebben daarom goed geluisterd naar onze klanten en hun wensen tot uitvoering gebracht. Zo kunnen kinderen van drie tot en met negen jaar nu spelen in de nieuwe speelplek Öland, is de winkel uitgerust met een gloednieuw restaurant en is het assortiment uitgebreid met 2500 nieuwe producten.” Restaurants worden steeds belangrijker voor de Zweedse woonformule.

 

Investeren in duurzaam

Ikea Zwolle opende twee jaar geleden als meest duurzame Ikea-locatie van Nederland. De voorzieningen die zijn gericht op het beperken van energieverbruik, zijn in lijn met de doelstelling van Ikea om in 2020 wereldwijd volledig energieneutraal te zijn. Het verbruik van Ikea Zwolle is na twee jaar 30% lager dan het gemiddelde verbruik van Ikea-winkels.

 

De vestiging heeft onder andere 5500 zonnepanelen en negen windmolens op het winkeldak en een geavanceerd warmtekoudeopslagsysteem. De winkel, parkeergarage en het terrein worden verlicht met uitsluitend ledverlichting. 

 

De Zweedse formule legt sterk de nadruk op duurzaam. Zo heeft Ikea sinds 2009 al 1,5 miljard euro geïnvesteerd in wind- en zonne-energie en gaat de onderneming in de toekomst nog eens fors in duurzaamheid investeren.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.