Italiaans designmerk Colombini Casa zet in op expansie in België

Italiaans designmerk Colombini Casa zet in op expansie in België

Het meubelmerk Colombini Casa, samen met de merken Rossana en Febal eigendom van de Colombini Group, vat in België een grootscheepse expansie aan. De Italiaanse groep gaat op zoek naar partners, franchisenemers en distributeurs om het designmerk in ons land te lanceren.

Naar 60 winkels voor het jaareinde

De Colombini Group is al bijna een halve eeuw een toonaangevend producent van betaalbare Italiaanse designmeubels. De Colombini-familie heeft momenteel veertig winkels in verschillende Europese landen en wil dat cijfer nog dit jaar tot zestig opdrijven. Zo openen er binnenkort nieuwe winkels in Dubai, Parijs, Bilbao, Cannes en Bratislava.

 

Colombini Casa positioneert zich als "de leverancier voor het hele huis", met producten op maat van de consument en een naar eigen zeggen “goede prijs-kwaliteitverhouding”. De collectie gaat dan ook heel breed: het aanbod varieert van kleurrijke kinderkamers over hedendaagse woonkamers tot keukens en slaapkamers. Bovendien bevat ze een brede waaier aan accessoires die de Italiaanse sfeer uitademen.

 

Tijdens het Franchising & Partnership-salon2013 licht Emanuel Colombini, topman van de Colombini Group, de plannen voor de Belgische markt toe. De showcase vindt plaats in Tour & Taxis, Havenlaan 86c, Brussel, op 20 en 21 maart, telkens van 11.15 u tot 12.15 u. Geïnteresseerde ondernemers kunnen zich inschrijven via www.colombinicasa.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ikea België start met verkoop zonnepanelen

12/10/2017

Woonwarenhuisketen Ikea verkoopt voortaan ook zonnepanelen. Die zouden zo’n 6 tot 10% goedkoper zijn dan bij de gevestigde spelers op de markt. Anders dan de meubels is er van zelf monteren echter geen sprake: daarvoor werkt Ikea samen met het Britse Solarcentury.

èggo viert tiende verjaardag met nieuw concept

11/10/2017

Keukenproducent èggo viert dit jaar zijn tiende verjaardag en daarom zet het bedrijf de komende jaren een flinke stap voorwaarts. Zo komt er een nieuw winkelconcept en een verdere internationale expansie.

Ikea groeit met 4%, maar wil meer via webverkoop

10/10/2017

De omzet van de Zweedse woonketen Ikea is in het voorbije boekjaar met 3,8% gegroeid naar 34,1 miljard euro. In Nederland lag de groei net iets hoger en in België was er zelfs een nog sterkere groei.

Alibaba zet Ikea-achtige keten op

26/09/2017

De Chinese online retailgroep Alibaba heeft in Hangzhou zijn eerste fysieke Ikea-achtige Home Times-woonwarenhuis geopend. Voor het einde van het jaar komen er vier bij, volgend jaar staan er nog vijftien op de planning.

Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Van Marcke opent nieuwe vestiging in Roeselare

05/09/2017

Van Marcke, marktleider in distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water, heeft in Roeselare een nieuwe vestiging geopend. Dat was hoognodig, want de vorige winkel in de stad was al meer dan vijftig jaar oud.

Back to top