Knappe groei voor Beter Bed Holding | RetailDetail

Knappe groei voor Beter Bed Holding

Knappe groei voor Beter Bed Holding

Beter Bed Holding heeft in het tweede kwartaal een mooi resultaat weten neer te zetten. Zowel de omzet als de winst gingen de hoogte in, terwijl de online verkoop zelfs met meer dan de helft steeg.

Stijgende kosten

De totale omzet van Beter Bed steeg in het tweede kwartaal met 7% naar 89,8 miljoen euro, op vergelijkbare basis was er een stijging van 2,5%. De online omzet maakte dan weer een flinke sprong van 67,8% naar 2,5 miljoen euro. In Nederland steeg de omzet met 21,1%, terwijl in Oostenrijk, Spanje en België de omzet met respectievelijk 21,6%, 14,1% en 37,8% steeg. Niet overal waren er positieve resultaten, want in Duitsland daalde de omzet met 2,2% en in Zwitserland zelfs met 3%.

 

De ebitda van Beter Bed Holding moet voor het tweede kwartaal uitkomen op 4,3 miljoen euro. Dat is een mooie stijging ten opzichte van een jaar eerder, toen de ebitda 3,7 miljoen euro was. Exacte winstcijfers worden pas eind volgende maand gepubliceerd. Binnen het bedrijf zijn de operationele kosten in het tweede kwartaal wel met 8,2% gestegen naar 50,1 miljoen euro. Dat is te wijten aan het groeiend aantal filialen omwille van expansie en overnames.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Ikea denkt ook aan veganistische klanten

19/02/2018

Het Zweedse Ikea gaat nu ook veganistische producten maken: de primeur is voor de Veggie Dog, een veganistische versie van de hotdog. Het is wel nog wachten tot de zomer voor de hotdog ook hier te koop zal zijn.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger

16/02/2018

Coca-Cola European Partners, de Europese tak van de frisdankproducent, zag in 2017 de omzet boven 11 miljard euro groeien. Daarbij maakte ook de winst een mooie sprong voorwaarts ten opzichte van een jaar eerder.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Back to top