Kondigt Blokker grootste verlies ooit aan? | RetailDetail

Kondigt Blokker grootste verlies ooit aan?

Kondigt Blokker grootste verlies ooit aan?

Blokker gaat volgens een aantal bronnen op woensdag zijn grootste verlies ooit bekendmaken. Voor het volledige boekjaar 2015 zou Blokker spreken van een verlies van 80 miljoen euro.

 

Te weinig investeringen

Dat hebben een aantal ingewijden gemeld aan de Telegraaf. Een verlies van 80 miljoen euro is een verviervoudiging ten opzichte van een jaar eerder, toen ook al een verlies van 20 miljoen euro werd geleden.

 

Volgens de bronnen bij Blokker heeft alles te maken met een gebrek aan ervaring op vlak van e-commerce binnen het bedrijf. “In de raad van commissarissen en de raad van bestuur zitten vrijwel allemaal oudere mannen”, zegt een van de bronnen tegen de Telegraaf. “Niets ten nadele van de ervaring van deze oudere heren, maar voor online heb je talentvolle jongeren nodig. De wereld verandert snel.”

 

Bovendien wordt er volgens hen ook veel te weinig geïnvesteerd in de modernisering van de winkels. De komende drie jaar wordt er bij de Blokker Holding 200 miljoen euro geïnvesteerd, waarvan 100 miljoen euro wordt uitgetrokken voor de winkels van Blokker. De rest gaat naar andere ketens in de groep.

 

“Blokker gaat 450 winkels verbouwen. Maar wat gebeurt er met de andere 150 in Nederland. En wat met de 200 winkels in België die zwaar verlieslatend zijn”, aldus één van de bronnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

Wissel aan de top bij Blokker Holding

22/02/2018

Abel Slippens is op 6 februari teruggetreden als voorzitter en lid van de raad van commissarissen van Blokker Holding. Hij is opgevolgd door Michiel Witteveen, die flink wat retailervaring meebrengt.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Back to top