Lowe’s toont uw toekomstige badkamer in augmented reality

Lowe’s toont uw toekomstige badkamer in augmented reality

De Amerikaanse huisinrichter Lowe’s heeft in zijn winkel in Toronto zijn eerste zogenoemde 'holoroom' gebouwd. Daarin kunnen klanten in augmented reality zelf aanschouwen hoe hun badkamer er na verbouwing uit zou kunnen zien.

Klant neemt 3D-ervaring mee naar huis

De klant start met het kiezen van een reeks producten, die vervolgens in een virtuele badkamer worden opgesteld. Daarna kan hij met een tablet in de speciaal voorzien 'holoroom' rondwandelen, waarbij hij de gekozen opstelling in 3D kan zien alsof hij in zijn eigen badkamer rondloopt.

 

De gegevens kunnen nadien worden opgeladen op de eigen smartphone of tablet. Daardoor kunnen consumenten het thuis allemaal nog eens herbekijken en hun ervaringen delen met familie en vrienden.

 

De holoroom werd ontwikkeld in het Innovation Lab van het bedrijf, dat allerlei nieuwe technologische snufjes probeert om te zetten naar nuttige toepassingen voor op de winkelvloer. Zo wil Lowe’s de oefening nu alvast herhalen voor woonkamers en keukens.

 

{youtubejw}1vTbuHqAZlE{/youtubejw}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ikea België start met verkoop zonnepanelen

12/10/2017

Woonwarenhuisketen Ikea verkoopt voortaan ook zonnepanelen. Die zouden zo’n 6 tot 10% goedkoper zijn dan bij de gevestigde spelers op de markt. Anders dan de meubels is er van zelf monteren echter geen sprake: daarvoor werkt Ikea samen met het Britse Solarcentury.

èggo viert tiende verjaardag met nieuw concept

11/10/2017

Keukenproducent èggo viert dit jaar zijn tiende verjaardag en daarom zet het bedrijf de komende jaren een flinke stap voorwaarts. Zo komt er een nieuw winkelconcept en een verdere internationale expansie.

Ikea groeit met 4%, maar wil meer via webverkoop

10/10/2017

De omzet van de Zweedse woonketen Ikea is in het voorbije boekjaar met 3,8% gegroeid naar 34,1 miljard euro. In Nederland lag de groei net iets hoger en in België was er zelfs een nog sterkere groei.

Alibaba zet Ikea-achtige keten op

26/09/2017

De Chinese online retailgroep Alibaba heeft in Hangzhou zijn eerste fysieke Ikea-achtige Home Times-woonwarenhuis geopend. Voor het einde van het jaar komen er vier bij, volgend jaar staan er nog vijftien op de planning.

Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Van Marcke opent nieuwe vestiging in Roeselare

05/09/2017

Van Marcke, marktleider in distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water, heeft in Roeselare een nieuwe vestiging geopend. Dat was hoognodig, want de vorige winkel in de stad was al meer dan vijftig jaar oud.

Back to top