Lowe’s toont uw toekomstige badkamer in augmented reality | RetailDetail

Lowe’s toont uw toekomstige badkamer in augmented reality

Lowe’s toont uw toekomstige badkamer in augmented reality

De Amerikaanse huisinrichter Lowe’s heeft in zijn winkel in Toronto zijn eerste zogenoemde 'holoroom' gebouwd. Daarin kunnen klanten in augmented reality zelf aanschouwen hoe hun badkamer er na verbouwing uit zou kunnen zien.

Klant neemt 3D-ervaring mee naar huis

De klant start met het kiezen van een reeks producten, die vervolgens in een virtuele badkamer worden opgesteld. Daarna kan hij met een tablet in de speciaal voorzien 'holoroom' rondwandelen, waarbij hij de gekozen opstelling in 3D kan zien alsof hij in zijn eigen badkamer rondloopt.

 

De gegevens kunnen nadien worden opgeladen op de eigen smartphone of tablet. Daardoor kunnen consumenten het thuis allemaal nog eens herbekijken en hun ervaringen delen met familie en vrienden.

 

De holoroom werd ontwikkeld in het Innovation Lab van het bedrijf, dat allerlei nieuwe technologische snufjes probeert om te zetten naar nuttige toepassingen voor op de winkelvloer. Zo wil Lowe’s de oefening nu alvast herhalen voor woonkamers en keukens.

 

{youtubejw}1vTbuHqAZlE{/youtubejw}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.