Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren
Shutterstock

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

Wonen, koken en lifestyle

In Nederland heeft fonQ inmiddels zijn sporen verdiend, maar op de Belgische markt blijft het webwarenhuis vooralsnog een relatieve onbekende. Het komende jaar wil fonQ daarom sterk inzetten op de Belgische webshop (die al in 2011 gelanceerd werd) en ook de Belgische consument verleiden met zijn woon-, kook-, en lifestyle-assortiment.

 

Het webwarenhuis wil de Belgische consument op zijn eigen terrein tegemoet komen: daarvoor moet een lokale vestiging in de buurt van Antwerpen zorgen. “Vertrouwen is voor de Belgische consument erg belangrijk. We willen hierop maximaal inspelen door middel van een lokale vestiging met een Vlaamse klantenservice. Daarnaast verwachten we op deze manier de Belgische klant snel beter te leren kennen en effectief in te haken op merk- en productvoorkeuren”, aldus topman Joost Wels.

 

Ook vanuit Nederland zelf werkt fonQ aan zijn marktpositie in België: een nieuw pand van ruim 22.000 m² zal vanaf eind 2018 het disributiecentrum van fonQ in Utrecht huisvesten. Daarmee hoopt fonQ over voldoende capaciteit te beschikken om ook aan de Belgische consument zoveel mogelijk uit voorraad te leveren. Daar blijft het niet bij voor het webwarenhuis: eerder dit jaar maakte het online webwarenhuis ook plannen bekend voor een fysieke winkel in het centrum van Amsterdam.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nieuwe CEO Leen Bakker komt van bij Beter Bed

23/11/2017

Debbie Klein, tot nog toe algemeen directeur van Beter Bed Benelux, wordt op 1 februari de nieuwe CEO van Leen Bakker. Ze volgt er Rob van Noordt op, die sinds 2015 bij de retailer aan de slag was en eerder deze maand zijn vertrek aankondigde.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

Back to top