Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren | RetailDetail

Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren
Shutterstock

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

Wonen, koken en lifestyle

In Nederland heeft fonQ inmiddels zijn sporen verdiend, maar op de Belgische markt blijft het webwarenhuis vooralsnog een relatieve onbekende. Het komende jaar wil fonQ daarom sterk inzetten op de Belgische webshop (die al in 2011 gelanceerd werd) en ook de Belgische consument verleiden met zijn woon-, kook-, en lifestyle-assortiment.

 

Het webwarenhuis wil de Belgische consument op zijn eigen terrein tegemoet komen: daarvoor moet een lokale vestiging in de buurt van Antwerpen zorgen. “Vertrouwen is voor de Belgische consument erg belangrijk. We willen hierop maximaal inspelen door middel van een lokale vestiging met een Vlaamse klantenservice. Daarnaast verwachten we op deze manier de Belgische klant snel beter te leren kennen en effectief in te haken op merk- en productvoorkeuren”, aldus topman Joost Wels.

 

Ook vanuit Nederland zelf werkt fonQ aan zijn marktpositie in België: een nieuw pand van ruim 22.000 m² zal vanaf eind 2018 het disributiecentrum van fonQ in Utrecht huisvesten. Daarmee hoopt fonQ over voldoende capaciteit te beschikken om ook aan de Belgische consument zoveel mogelijk uit voorraad te leveren. Daar blijft het niet bij voor het webwarenhuis: eerder dit jaar maakte het online webwarenhuis ook plannen bekend voor een fysieke winkel in het centrum van Amsterdam.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Antwerpen krijgt Belgische primeur Søstrene Grene

20/04/2018

In de Antwerpse Stadsfeestzaal opent op 18 mei de eerste Belgische winkel van Søstrene Grene de deuren. De Deense keten biedt allerhande hebbedingetjes en woonaccessoires aan.

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

“Tijd voor actie: kleinhandelaars online laten floreren”

18/04/2018

Vandaag kreeg fase 2 van de campagne “Het Internet. Ook uw zaak” zijn officiële aftrap in een Mechelse lederwarenwinkel. De campagne wil kleinhandelaars zo veel mogelijk aan een webshop helpen.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.