Nieuwe campagne Gamma “misleidend” | RetailDetail

Nieuwe campagne Gamma “misleidend”

Nieuwe campagne Gamma “misleidend”

Een humoristisch bedoelde reclamefolder van doe-het-zelfketen Gamma heeft voor enige verwarring gezorgd in een aantal huishoudens, omdat die zogezegd uitgaat van de "dienst afvalverwerking". De stad Antwerpen overweegt zelfs een klacht.

"Vuilniszakken grondig gecontroleerd"

Gisteren vielen er in zowat heel Vlaanderen folders in de bus die sterk doen denken aan een officieel stadsdocument. Op de achterzijde stond deze waarschuwing: "Uw vuilniszakken worden vanaf 6 oktober grondig gecontroleerd op hun inhoud", zogezegd omdat de inhoud van heel wat huisvuilzakken te wensen overlaat.

 

Wie voort leest, krijgt de echte reden voor de strengere controles: "Gamma geeft extra kortingen, waardoor er veel bouwafval illegaal in vuilniszakken gestopt zal worden". Wie de folder openscheurt, krijgt meteen drie kortingbonnen.

 

"Misleidende reclame"

De stad Antwerpen had het maandagavond in een reactie over "misleidende reclame" en vraagt de doe-het-zelfketen om onmiddellijk de campagne stop te zetten. "De stad kreeg vandaag al enkele klachten van bewoners die de communicatie vandaag in de brievenbus kregen. Zij dachten dat de communicatie door de stad Antwerpen was verstuurd", klinkt het. "De informatie in de brief is onjuist en het stadsbestuur betreurt het dat haar bewoners foutief werden ingelicht."

 

Daarmee lijkt de geschiedenis zich te herhalen, want in de lente van 2012 stapte de Nederlandse gemeente Breda al misnoegd naar de Reclame Code Commissie om de reclamecampagne van Gamma te laten veroordelen. Zo'n 6 miljoen Nederlandse gezinnen hadden toen een soortgelijke brief van 'hun' gemeentebestuur in de brievenbus gekregen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.

Casa gaat internationaal aan huis leveren

06/06/2018

Interieurketen Casa heeft een nieuwe webshop gelanceerd die klanten in heel Europa toelaat om meubilair en tuinmeubilair aan huis te laten leveren. De leveringen gebeuren vanuit een e-commercehub in Genk.

Jysk opent vijf winkels op één dag

01/06/2018

De Scandinavische interieurketen Jysk heeft op 31 mei vijf verschillende winkels geopend in vijf verschillende landen. Hongarije, Oekraïne, Roemenië, Slovakije en Zweden kregen allemaal op dezelfde dag een nieuw woonwarenhuis.

Casa opent eerste Nederlandse winkel

01/06/2018

Nederland maakt kennis met een nieuwe interieurwinkelketen: Casa opent op vrijdag 1 juni de deuren in de Utrechtse binnenstad en introduceert ook zijn webshop. De lancering betekent het startschot van een grote ombouwoperatie.

Blokker België heeft een nieuwe directeur

31/05/2018

Rob Schuyt is per 1 mei in dienst getreden als algemeen directeur van Blokker in België. Hij neemt hiermee de functie over van Bernd Bosch, met wie het contract is beëindigd.