Omzet en nettowinst Beter Bed kennen positieve curve

Omzet en nettowinst Beter Bed kennen positieve curve

In de eerste zes maanden van 2016 zijn zowel de omzet als de nettowinst van de Beter Bed Holding opnieuw gestegen ten opzichte van een jaar eerder. In de Duitstalige gebieden waren er wel minder positieve signalen.

Succesvolle nieuwe strategie

De totale omzet van de Beter Bed Holding steeg in de eerste helft van het jaar met 5,7% naar 196,7 miljoen euro. Ook op vergelijkbare basis was er sprake van een groei van 3,5%. De nettowinst steeg dan weer met 7,4% naar 8,4 miljoen euro. “De strategische keuze de onderneming uit te laten groeien tot een omnichannel retailer met een marketing- en reclamebeleid gericht op klanttevredenheid en innovatie werpt zijn vruchten af. Dit laat zich het duidelijkst zien in de Benelux”, aldus directievoorzitter Ton Anbeek.

 

In Nederland was er dan ook een groei van 18,9% en in België ging de omzet er zelfs met 29% op vooruit. Ook in Spanje (+13%) en Frankrijk (+63,6%) maakte de Beter Bed Holding een mooie sprong.

 

Duitsland blijft achter

In de Duitstalige gebieden waren de resultaten minder eenzijdig positief: in Oostenrijk was er wel sprake van een groei van 20,6 procent, maar in Duitsland daalde de omzet met 2,8% en in Zwitserland zelfs met 4,1%. De grote groei in Oostenrijk was bovendien te danken aan een groot aantal nieuwe winkels.

 

Volgens Beter Bed blijven de resultaten in de regio achter, omdat de nieuwe strategie daar nog niet is uitgevoerd, in tegenstelling tot in de Benelux. Binnenkort zouden ook Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk daar de vruchten van moeten plukken.

 

Beter Bed Holding heeft momenteel 1.176 winkels, 15 meer dan op het einde van 2015. Dat is vooral te danken aan de overname van het Zweedse Sängjätten, dat op zijn eentje 16 nieuwe winkels toevoegde aan de groep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

14/11/2017

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

West-Vlaams Floralux opent nu ook in Limburg

14/11/2017

In het Limburgse Ham gaan twee familiebedrijven samenwerken om van het huidige tuincentrum een enorm nieuw winkelcomplex te maken. Het West-Vlaamse Floralux pompt twaalf miljoen euro in het project en creëert zo dertig nieuwe jobs.

Back to top