Omzet en nettowinst Beter Bed kennen positieve curve

Omzet en nettowinst Beter Bed kennen positieve curve

In de eerste zes maanden van 2016 zijn zowel de omzet als de nettowinst van de Beter Bed Holding opnieuw gestegen ten opzichte van een jaar eerder. In de Duitstalige gebieden waren er wel minder positieve signalen.

Succesvolle nieuwe strategie

De totale omzet van de Beter Bed Holding steeg in de eerste helft van het jaar met 5,7% naar 196,7 miljoen euro. Ook op vergelijkbare basis was er sprake van een groei van 3,5%. De nettowinst steeg dan weer met 7,4% naar 8,4 miljoen euro. “De strategische keuze de onderneming uit te laten groeien tot een omnichannel retailer met een marketing- en reclamebeleid gericht op klanttevredenheid en innovatie werpt zijn vruchten af. Dit laat zich het duidelijkst zien in de Benelux”, aldus directievoorzitter Ton Anbeek.

 

In Nederland was er dan ook een groei van 18,9% en in België ging de omzet er zelfs met 29% op vooruit. Ook in Spanje (+13%) en Frankrijk (+63,6%) maakte de Beter Bed Holding een mooie sprong.

 

Duitsland blijft achter

In de Duitstalige gebieden waren de resultaten minder eenzijdig positief: in Oostenrijk was er wel sprake van een groei van 20,6 procent, maar in Duitsland daalde de omzet met 2,8% en in Zwitserland zelfs met 4,1%. De grote groei in Oostenrijk was bovendien te danken aan een groot aantal nieuwe winkels.

 

Volgens Beter Bed blijven de resultaten in de regio achter, omdat de nieuwe strategie daar nog niet is uitgevoerd, in tegenstelling tot in de Benelux. Binnenkort zouden ook Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk daar de vruchten van moeten plukken.

 

Beter Bed Holding heeft momenteel 1.176 winkels, 15 meer dan op het einde van 2015. Dat is vooral te danken aan de overname van het Zweedse Sängjätten, dat op zijn eentje 16 nieuwe winkels toevoegde aan de groep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Back to top