Omzetstijging voor Beter Bed in eerste kwartaal | RetailDetail

Omzetstijging voor Beter Bed in eerste kwartaal

Omzetstijging voor Beter Bed in eerste kwartaal

De omzet van de Beter Bed Holding is in het eerste kwartaal met meer dan vier procent gegroeid. Op vrijwel alle markten was er sprake van groei, behalve in Duitsland en Zwitserland. In Duitsland groeide de omzet wel op vergelijkbare basis.

Grootste groei in België

De netto-omzet van Beter Bed kwam in het eerste kwartaal van 2016 uit op 106,9 miljoen euro, een stijging van 4,6% ten opzichte van een jaar eerder. Ook op vergelijkbare basis was er een groei van 4,4%. De grootste groei was te vinden in België, waar de omzet met maar liefst 23,1% steeg. In thuisland Nederland was er een mooie omzetstijging van 17,1%, te danken aan de nieuwe strategie die focust op innovatie, omnichannel en een snelle, flexibele logistiek. Ook het marktaandeel in Nederland is gegroeid.

 

Daarnaast was er ook in Spanje en Oostenrijk een hogere omzet, met een stijging van respectievelijk 12% en 19,8%. In Duitsland daalde de omzet dan weer met 3,4% en Zwitserland ging er met 5% op achteruit. In Duitsland was er wel een sterke vergelijkbare groei van 10,9%, maar de totale omzet daalde toch door een verschuiving van de koopdagen op de Duitse markt.

 

De EBITDA groeide in het eerste kwartaal met 8,2% naar 12,7 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat ging dan weer 9,3% de hoogte in naar 10,1 miljoen euro. Beter Bed Holding had op het einde van het eerste kwartaal 1.151 winkels. Dat zijn er tien minder dan in het vorige kwartaal, maar wel 2,6% meer dan een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ikea denkt ook aan veganistische klanten

19/02/2018

Het Zweedse Ikea gaat nu ook veganistische producten maken: de primeur is voor de Veggie Dog, een veganistische versie van de hotdog. Het is wel nog wachten tot de zomer voor de hotdog ook hier te koop zal zijn.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger

16/02/2018

Coca-Cola European Partners, de Europese tak van de frisdankproducent, zag in 2017 de omzet boven 11 miljard euro groeien. Daarbij maakte ook de winst een mooie sprong voorwaarts ten opzichte van een jaar eerder.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Teleurstellende groei voor Nestlé in 2017

15/02/2018

Nestlé heeft in 2017 een teleurstellende groei gekend (+0,4%), waarbij het niet voldeed aan de verwachtingen van analisten. 

Back to top