Opnieuw mooie omzetstijging voor Beter Bed

Opnieuw mooie omzetstijging voor Beter Bed

Ook in het vierde kwartaal zijn de cijfers bij slaapspecialist Beter Bed flink gestegen. De omzet ging er met enkele procenten op vooruit en over het volledige boekjaar was de groei zelfs nog groter, op alle markten.

 

Kleine daling in Duitsland

In het vierde kwartaal steeg de omzet van Beter Bed met 3,4 procent naar 102,9 miljoen euro. Ook op vergelijkbare basis was er sprake van een groei van 2,2 procent. In Nederland was er een groei van 7 procent. Op vergelijkbare basis was er zelfs een groei van 17,7 procent.

 

Ook in Oostenrijk (+30,2 procent), Zwitserland (+13,8 procent), Spanje (+4,5 procent) en België (+17,2 procent) is er een flinke omzetgroei. De extreem sterke groei in Oostenrijk is te verklaren door de overname van de keten BettenMax.


Enkel in Duitsland was er in het vierde kwartaal een omzetdaling van 1,6 procent en een vergelijkbare omzetdaling van 3,6 procent. Volgens Beter Bed is dat echter te wijten aan de zware vergelijkingsbasis van een jaar eerder, toen de vergelijkbare omzet met 11,5 procent steeg. Over het volledige jaar was er in Duitsland een omzetgroei van 4,5 procent (3,8 procent op vergelijkbare basis).

 

Omzet stijgt bijna 6% op jaarbasis

Dankzij die mooie omzetstijging steeg de ebitda in het vierde kwartaal met 21,3 procent naar 15,5 miljoen euro, terwijl de ebit met 20,2 procent groeide naar 12,7 miljoen euro.


Over het volledige jaar 2015 groeide de omzet van Beter Bed met 5,9 procent naar 385,4 miljoen euro. Op vergelijkbare basis was er ook een stijging van 5,4 procent. Beter Bed kende op alle markten een omzetgroei, ook op vergelijkbare basis. Beter Bed verwacht voor heel 2015 een ebitda van 41,1 miljoen euro, goed voor een stijging van 31,4 procent. De definitieve cijfers worden op 11 maart gepubliceerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

CASA rolt webshop verder uit

24/11/2017

Interieurwinkelketen CASA gaat verder met het uitrollen van zijn nieuwe webshops met ‘click & collect'. Eerder dit jaar werd het concept ingevoerd in België, Frankrijk en Luxemburg; nu is het de beurt aan Zwitserland, Spanje en Portugal.

Conforama lanceert nieuwe Maison Dépôt in Rijsel

23/11/2017

In de buurt van Rijsel stelt het Franse Conforama de jongste telg in de familie voor: Maison Dépôt. Met een scherp geprijsde mix van meubilair, decoratie en elektrotoestellen hoopt de nieuwe koopjesexpert ook Belgische dagjesmensen aan te trekken.

Nieuwe CEO Leen Bakker komt van bij Beter Bed

23/11/2017

Debbie Klein, tot nog toe algemeen directeur van Beter Bed Benelux, wordt op 1 februari de nieuwe CEO van Leen Bakker. Ze volgt er Rob van Noordt op, die sinds 2015 bij de retailer aan de slag was en eerder deze maand zijn vertrek aankondigde.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top