Opnieuw recordcijfers voor JYSK | RetailDetail

Opnieuw recordcijfers voor JYSK

Opnieuw recordcijfers voor JYSK
Shutterstock

Het Deense JYSK heeft in het boekjaar 2016-2017 opnieuw recordcijfers opgetekend, met een omzet van 3,36 miljard euro. Wereldwijd beschikt de woonketen inmiddels over meer dan 2.500 filialen.

Verder expansie

Naast de sterke omzet steeg ook de EBIT naar 444 miljoen euro. In het vorige boekjaar was er sprake van een omzet van 3,12 miljard euro en een EBIT van 421 miljoen euro. Ook dit jaar is de groei vooral te danken aan de opening van nieuwe winkels.

 

“Ik ben zeer opgetogen met de resultaten en de inspanningen onze werknemers”, zegt eigenaar Lars Larsen. “Ik ben ook zeer blij dat we het aantal klanten hebben kunnen optrekken. Dat toont volgens mij de nood aan fysieke winkels en een sterke klantenservice, ondanks de toename van online shopping.”

 

JYSK zal daarom verdergaan met het openen van meer dan honderd winkels per jaar en blijft ook investeren in de verbetering van het huidige winkelnetwerk. In Denemarken, Zweden en Polen werd op dat vlak al een nieuw winkelconcept geïntroduceerd. JYSK is momenteel te vinden in 49 landen en wil dat aantal minstens nog verdubbelen, te beginnen met Chili en (in 2019) Ierland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.

Delhaize veert op na sterk kwartaal

09/05/2018

Tijdens de eerste drie maanden van 2018 wist Delhaize in België weer aan te knopen met groei. Ook online boekt de retailer vooruitgang, maar de stuntpromoties wegen wel op de marges.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.