Roche Bobois weet internationaal verder te groeien | RetailDetail

Roche Bobois weet internationaal verder te groeien

Roche Bobois weet internationaal verder te groeien

Het Franse interieurmerk Roche Bobois haalt ondertussen bijna 60 procent van zijn totale omzet in het buitenland, waar het momenteel meer dan 160 winkels heeft. Al blijft de Franse thuismarkt toch de grootste.

 

Meer dan tien winkelopeningen in 2016

In 2015 haalde Roche Bobois een omzet van 437 miljoen euro. Daarvan werd 58 procent, oftewel 254 miljoen euro, in het buitenland gehaald. Wereldwijd beschikt de groep over 250 winkels, waarvan 163 in het buitenland.

 

Frankrijk blijft niettemin de grootste markt voor het merk, met een omzet van 183 miljoen euro, goed voor een vergelijkbare omzetgroei van 1,8 procent. Op de tweede plaats komt Noord-Amerika, waar Roche Bobois 35 winkels heeft. Dit jaar moeten er daar nog eens 3 of 4 bij komen.

 

Vorig jaar opende het merk al twintig winkels, verspreid over de hele wereld. In het buitenland haalde Roche Bobois dan ook een omzetgroei van 13 procent. Ook op vergelijkbare basis was er een omzetgroei van 11 procent. Dit jaar moeten er nog eens 12 nieuwe winkels openen, waaronder een eerste winkel in Korea, Iran en Oekraïne.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ikea denkt ook aan veganistische klanten

19/02/2018

Het Zweedse Ikea gaat nu ook veganistische producten maken: de primeur is voor de Veggie Dog, een veganistische versie van de hotdog. Het is wel nog wachten tot de zomer voor de hotdog ook hier te koop zal zijn.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger

16/02/2018

Coca-Cola European Partners, de Europese tak van de frisdankproducent, zag in 2017 de omzet boven 11 miljard euro groeien. Daarbij maakte ook de winst een mooie sprong voorwaarts ten opzichte van een jaar eerder.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Teleurstellende groei voor Nestlé in 2017

15/02/2018

Nestlé heeft in 2017 een teleurstellende groei gekend (+0,4%), waarbij het niet voldeed aan de verwachtingen van analisten. 

Back to top