Roche Bobois weet internationaal verder te groeien | RetailDetail

Roche Bobois weet internationaal verder te groeien

Roche Bobois weet internationaal verder te groeien

Het Franse interieurmerk Roche Bobois haalt ondertussen bijna 60 procent van zijn totale omzet in het buitenland, waar het momenteel meer dan 160 winkels heeft. Al blijft de Franse thuismarkt toch de grootste.

 

Meer dan tien winkelopeningen in 2016

In 2015 haalde Roche Bobois een omzet van 437 miljoen euro. Daarvan werd 58 procent, oftewel 254 miljoen euro, in het buitenland gehaald. Wereldwijd beschikt de groep over 250 winkels, waarvan 163 in het buitenland.

 

Frankrijk blijft niettemin de grootste markt voor het merk, met een omzet van 183 miljoen euro, goed voor een vergelijkbare omzetgroei van 1,8 procent. Op de tweede plaats komt Noord-Amerika, waar Roche Bobois 35 winkels heeft. Dit jaar moeten er daar nog eens 3 of 4 bij komen.

 

Vorig jaar opende het merk al twintig winkels, verspreid over de hele wereld. In het buitenland haalde Roche Bobois dan ook een omzetgroei van 13 procent. Ook op vergelijkbare basis was er een omzetgroei van 11 procent. Dit jaar moeten er nog eens 12 nieuwe winkels openen, waaronder een eerste winkel in Korea, Iran en Oekraïne.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hogere omzet GrandVision door overnames

26/04/2018

GrandVision sluit het eerste kwartaal van 2018 af met een omzetgroei van 8%, die het bedrijf wel grotendeels dankt aan overnames. De optiekketen ziet haar operationele winst wel lichtjes dalen ten opzichte van een jaar eerder.

Gucci groeit bijna 50% dankzij 90’s revival

25/04/2018

De Franse luxegroep Kering heeft er een sterk eerste kwartaal op zitten: de omzet steeg met 36,5%. Vooral Gucci kon profiteren van de jaren negentig-revival bij jongeren: het luxemerk is ‘hot’ bij tieners en zag de omzet liefst 48,7% stijgen.

Coca-Cola groeit dankzij Light en Zero

25/04/2018

In zijn eerste kwartaal noteerde Coca-Cola een omzetdaling met 16%, maar dat is voor de frisdrankenproducent nog steeds beter dan verwacht. Op eigen kracht verhoogt Coca-Cola de omzet met 5%, onder meer door de herlancering van zijn suikervrije drankjes.

Fnac Darty groeit verder dankzij samenwerkingen

23/04/2018

Elektronicagroep Fnac Darty zag in het eerste kwartaal van 2018 de omzet licht groeien. De groep boekt naar eigen zeggen snelle vooruitgang en nam ook grote stappen in haar herstelplan: eind 2018 wil het voor 130 miljoen euro aan synergievoordelen.

Iris Dierckx wordt nieuwe country manager Auping België

23/04/2018

Iris Dierckx wordt de nieuwe country manager van Auping België. Haar aanstelling volgt op het vertrek van Willem Stox, die de beddenspecialist in februari inruilde voor lingeriegroep Van de Velde

Jysk wil naar 100 winkels in België

23/04/2018

Het Deense Jysk opent dit jaar nog elf nieuwe woonwinkels in België, wat het totale aantal vestigingen op 17 zou brengen. Op termijn wil de woonketen, zowat de Deense tegenhanger van woongigant Ikea, een honderdtal winkels in ons land.