Roche Bobois weet internationaal verder te groeien | RetailDetail

Roche Bobois weet internationaal verder te groeien

Roche Bobois weet internationaal verder te groeien

Het Franse interieurmerk Roche Bobois haalt ondertussen bijna 60 procent van zijn totale omzet in het buitenland, waar het momenteel meer dan 160 winkels heeft. Al blijft de Franse thuismarkt toch de grootste.

 

Meer dan tien winkelopeningen in 2016

In 2015 haalde Roche Bobois een omzet van 437 miljoen euro. Daarvan werd 58 procent, oftewel 254 miljoen euro, in het buitenland gehaald. Wereldwijd beschikt de groep over 250 winkels, waarvan 163 in het buitenland.

 

Frankrijk blijft niettemin de grootste markt voor het merk, met een omzet van 183 miljoen euro, goed voor een vergelijkbare omzetgroei van 1,8 procent. Op de tweede plaats komt Noord-Amerika, waar Roche Bobois 35 winkels heeft. Dit jaar moeten er daar nog eens 3 of 4 bij komen.

 

Vorig jaar opende het merk al twintig winkels, verspreid over de hele wereld. In het buitenland haalde Roche Bobois dan ook een omzetgroei van 13 procent. Ook op vergelijkbare basis was er een omzetgroei van 11 procent. Dit jaar moeten er nog eens 12 nieuwe winkels openen, waaronder een eerste winkel in Korea, Iran en Oekraïne.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.