Sterk jaar voor moederbedrijf Jysk | RetailDetail

Sterk jaar voor moederbedrijf Jysk

Sterk jaar voor moederbedrijf Jysk
Shutterstock

Het Deense Lars Larsen Group, moederbedrijf van woonketen Jysk, wist in het boekjaar 2016/2017 recordcijfers neer te schrijven. De woonketen stuwde de omzet van haar moederbedrijf naar 30 miljard Deense kroon (4 miljard euro).

 

“Tevreden met het resultaat”

Het leeuwendeel daarvan was te danken was aan de omzet van 3,36 miljard euro die Jysk haalde. De winst voor belastingen kwam daarbij uit op 3,4 miljard Deense kroon (450 miljoen euro).

 

“Ik ben zeer tevreden met het resultaat. Het toont dat de investeringen die zijn gemaakt door de Lars Larsen Group hun vruchten afwerpen. Ik ben altijd geduldig geweest, maar ik ben een zakenman en dus is het belangrijk dat de resultaten van de bedrijven die deel uitmaken van de Lars Larsen Group omhooggaan”, aldus Lars Larsen. 

 

Naast Jysk heeft zijn groep ook investeringen in een waaier aan bedrijven, gaande van autobouwers tot golfuitrusting en restaurants. Die bedrijven zijn samen goed voor een omzet van 5 miljard Deense kroon (670 miljoen euro). “Het is geen geheim dat een aantal van die bedrijven nog verlies maken, maar het is belangrijk voor mij dat ze in de juiste richting bewegen”, aldus Larsen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Flamant in handen van Besix

25/05/2018

Interieurspecialist Flamant, met vijf winkels in België en één in Parijs, wordt overgenomen door bouwgroep Besix. Voormalig Brantano-topman Kurt Moons wordt CEO en moet het bedrijf een doorstart bezorgen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.

Delhaize veert op na sterk kwartaal

09/05/2018

Tijdens de eerste drie maanden van 2018 wist Delhaize in België weer aan te knopen met groei. Ook online boekt de retailer vooruitgang, maar de stuntpromoties wegen wel op de marges.