Waterl’eau biedt exclusief Amerikaans badkamermerk aan

Waterl’eau biedt exclusief Amerikaans badkamermerk aan

Waterl’eau biedt exclusief Amerikaans badkamermerk aan

Badkamerspecialist Waterl’eau uit Antwerpen is voortaan ook exclusief vertegenwoordiger in België van het Amerikaanse merk Watermark, dat bekend werd met de verkoop van handgemaakte kranen en badkameraccessoires.

Inspiratie uit Brooklyn

“We zijn trots dat we Watermark aan ons portfolio kunnen toevoegen”, legt Bram Lenders van Waterl’eau uit aan Made in Antwerpen. “Net als Waterl’eau is Watermark een familiebedrijf dat vakmanschap hoog in het vaandel draagt. Het is een toonaangevend producent van exclusieve kranen, ambachtelijk vervaardigd in Brooklyn, New York.“

 

Voor de ontwerpen van de kranen wordt dan ook heel wat inspiratie gehaald uit de architectuur van Brooklyn. De kranen zelf zijn te vinden in heel wat luxueuze woningen, maar ook in hotels zoals het Ritz-Carlton.

 

Watermark werd in 1976 opgericht door Herman Abel, de grootvader van huidig voorzitter Avi Abel. “Zijn passie voor hoogwaardige afwerking van diverse metalen was zijn drijfveer. We passen zijn geheime formules nog steeds toe op ons koperwerk. We gebruiken hiervoor machines uit de tijd van mijn grootvader”, aldus Avi Abel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Casa opent nieuwe winkel in Olen

13/08/2018

Interieurketen Casa heeft een nieuwe winkel geopend in Olen Shopping Park. De winkel, die bewust in de buurt van het Belgisch hoofdkantoor ligt, kreeg ook een nieuw winkelconcept.

Eggo flirt met 50 winkels in België, start in Nederland

03/08/2018

Keukenwinkelketen èggo blijft groeien: na Luxemburg en Spanje luidt de eerste Nederlandse pilootwinkel in Breda het begin van een nieuw expansiehoofdstuk in. In België zijn er ondertussen bijna vijftig winkels.

Teleurstellende cijfers voor Beter Bed

30/07/2018

Beddenretailer Beter Bed Holding heeft er geen prettige eerste jaarhelft op zitten: zowel de omzet als de winst staan onder druk als gevolg van aanhoudende problemen op de Duitse markt. In Nederland en België steeg de omzet wel.

Wat zijn de meest inspirerende retailconcepten van Antwerpen?

26/07/2018

Voor inspirerende retail hoef je niet altijd ver te gaan. Vlakbij huis is volop innovatie te vinden, soms in het groot(s), soms in onverwachte hoekjes. Antwerp hunt gidst je langs smaakmakers, nu met exclusieve zomeractie.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%).