RetailHunt

RetailHunt: Check Point Mol kiest voor spectaculaire kerstetalage

Herenboetiek Check Point in het Kempische Mol maakt al jaren bijzonder veel werk van de etalages, in een poging om de consument op de straat te verbazen. Deze kerstperiode pakt de winkel uit met naar eigen zeggen de meest opzienbarende etalage ooit.

RetailHunt: foodhal De Smidse geopend in Leuven

In Leuven heeft vorig weekend foodhal De Smidse de deuren geopend. De klemtoon ligt er op ambachtelijke en lokale voeding. 

Prada opent flagshipstore in Brussel
  • Gepubliceerd in Mode

Prada heeft op de Waterloolaan in Brussel zijn eerste Belgische boetiek geopend. De winkel van bijna 400 m² toont de ready-to-wearcollecties voor dames en heren en bovendien ook de accessoirelijnen en lederwaren van het luxemerk.

RetailHunt: Atelier Veritas conceptstore, Antwerpen

Atelier Veritas, het nieuwe DIY-concept van Veritas, opende op 10 maart zijn allereerste conceptstore in de Nationalestraat in Antwerpen. Deze winkel wordt het mekka voor alle creatievelingen in de modebuurt.

RetailDetail lanceert co-creatieplatform Home of Retail

Meer dan ooit hebben winkelbedrijven nood aan ondersteuning in een wereld die razendsnel verandert. In Home of Retail werken retailers, fabrikanten en toeleveranciers samen aan het winkelen van morgen.

YUN Berlin: Een bril op maat in 20 minuten

Binnen de 20 minuten je aangepaste bril, het kan met het Koreaanse brillenmerk YUN. In hun Berlijnse winkel zet minimalisme de toon: op het vlak van tijd en van prijs, maar ook van design.

RetailHunt: Media Markt Digital Store in Barcelona

In Barcelona experimenteert Media Markt met Digital Store, een uniek winkelconcept dat omnichannel, technologische snufjes en de beperkte ruimte in een stadswinkel ten volle benut. RetailDetail ging het voor u bekijken.

 

RetailHunt: Pop-upstore Blend it by Schoenen Torfs

Schoenen Torfs opende op 27 augustus de pop-upwinkel Blend It, die naar eigen zeggen “helemaal in teken van diversiteit, fashion en vrouwen” staat. Een winkel voor jonge, modebewuste moslima’s dus, maar vooral ook een straf concept.

RetailHunt: showroom Dyson brengt technologie tot leven

In hartje Londen opende Dyson vorige week een winkel waar consumenten het volledige productassortiment van het merk kunnen uitproberen. Opnieuw stapt een merk rechtstreeks naar de shopper. 

RetailHunt: Nivea opent Italiaanse winkels

Verzorgingsmerk Nivea (Beiersdorf) zoekt de consument op: het opende zopas een nieuwe fysieke winkel in het Valmontone Outlet nabij Rome.

RetailHunt: Woest tafelen bij Savage lobster bar

Savage, de allereerste 'lobster bar' in België, opent op 24 juni haar deuren in hartje Antwerpen. Pinkeye, de designstudio achter onder meer Frank & Brut en Wasbar, stond in voor het concept en de uitwerking ervan. 

Winsol investeert in belevingsconcept

“Hier verkopen we schaduw”, zegt commercieel directeur Bert Verschuren van Winsol. Het nieuwe showroomconcept voor de keten in zonwering toont dat de rijd rijp is voor belevingsconcepten in de bouwsector. De nieuwe toonzaal opende begin maart, in volle Batibouw-periode: een sleutelmoment voor de sector. 

RetailHunt: Welke foodtrends konden we spotten op Tavola?

Foodinnovaties ontdekken is het grote doel van vakbeurs Tavola. Aan de creativiteit van onze voedingsindustrie komt nog lang geen einde: een kleine greep uit het overweldigende aanbod. 

RetailHunt: Nieuwe Samsung flagshipstore is geen winkel

Een belevingsruimte waar je niets kan kopen, dat is de nieuwe “technologische speeltuin” die Samsung op 23 februari opende in het hippe Meatpacking district in New York. Samsung 837 is de naam, simpelweg naar het huisnummer van het pand. 

 

RetailHunt: Jeanbon verwent de zintuigen

Is het een delicatessenzaak of een artisanale broodjesbar? Jeanbon in Elsene bedient echte fijnproevers met kazen, vleeswaren, ambachtelijke bieren en wijn, om mee te nemen of om ter plaatse van te genieten. 

 

RetailHunt: Nieuw winkelconcept JUTTU opent op Antwerpse Meir

Vandaag opent JUTTU de deuren van zijn allereerste winkel, en op 2 december is Brugge al aan de beurt. De bedenkers - het team achter outdoorketen A.S. Adventure - willen met JUTTU inspelen op de trend naar bewuster en minder impulsief kopen.

Boek nu je plaatsen op de extra RetailHunt Scandinavië!

Na het grote succes van de eerste RetailHunt naar Berlijn twee jaar geleden organiseert RetailDetail opnieuw een driedaagse tocht naar het Noorden om daar te leren van de allernieuwste ontwikkelingen in de retail. De eerste trip is al uitverkocht, daarom organiseren we er een tweede!

RetailHunt: Osaka pop-up in Knokke

Eén van de opvallendste pop-upwinkels in de mondaine badstad Knokke deze zomer is die van het hockeymerk Osaka, een Belgisch lifestylemerk dat zich richt op hockeyspelers, met eigen collecties die bestaan uit onder andere schoenen, hockeysticks, kleding en accessoires.

RetailHunt: Nieuwe showroom voor IKEA Delft

IKEA Delft heeft vandaag zijn vernieuwde showroom geopend. Die is 990 m² groter geworden en is afgestemd op de woonsituaties van inwoners van Delft en omstreken.

Back to top