RetailDetail Omnichannel Congress 2021

RetailDetail Omnichannel Congress 2021

11-02-2021 10:00 - 11-02-2021 13:00

Digital Only event

Meir 78

2000 Antwerpen

How to remain relevant in the new phygital retail context

 

De coronacrisis heeft duidelijk gemaakt dat retail ondanks een exploderende e-commerce niet zonder fysieke winkels kan. Retail zal ‘fygitaal’ zijn of niet zijn. Hoe blijf je in die context relevant en onderscheidend? Vier retailers getuigen vanuit de praktijk. Ontdek het op dit Digital Only evenement van RetailDetail, gemodereerd door Gino Van Ossel.

 

                var exampleCallback = function() {          console.log('Order complete!');      };         window.EBWidgets.createWidget({          // Required          widgetType: 'checkout',          eventId: '136824771575',          iframeContainerId: 'eventbrite-widget-container-136824771575',             // Optional          iframeContainerHeight: 425,  // Widget height in pixels. Defaults to a minimum of 425px if not provided          onOrderComplete: exampleCallback  // Method called when an order has successfully completed      });   

Programma

 

  • 10:00 – 10u05: Verwelkoming

  • 10u05 – 10u40: Presentatie Vincent Rousseau

  • 10u40 – 11u15: Presentatie Karel Demeester

  • 11u15 – 11u25: pauze 

  • 11u25 – 12u00: Presentatie Sonia Pypaert (in het Nederlands)

  • 12u00 – 12u35: Presentatie Gert Van Gestel

 

 

Sprekers
 

Gert Van Gestel - CEO - Connect+ Group 
Lees het interview met Gert hier!

How about me: phygitally yours, in me-tail!

Klantenbeleving, klantgerichtheid, klantenintimiteit... allemaal termen die terug te vinden zijn in publicaties over hoe we met onze klanten moeten omgaan. Als je je er nog steeds niet van bewust bent dat je klant de motor van uw bedrijf is, zal het ongetwijfeld verdwijnen.

Tegelijkertijd verklaarden veel van deze artikelen dat de detailhandel, de fysieke winkel, op het punt stond te verdwijnen en vervangen zou worden door de “webwinkel”, omdat ze er allemaal van overtuigd waren dat online winkelen de nieuwe weg was. MIS!

En deze Covid 19-pandemie heeft de waarde van de detailhandel bewezen, aangezien de klant ontdekte wat hij miste bij het sluiten van winkels. Anderzijds bewees het tegelijkertijd dat e-tail een must-have extensie is voor retail om aan de behoeften van de klant te voldoen. Dit is waar fysiek en digitaal samenkomen en fygitaal wordt! Het is duidelijk dat de combinatie van beide meer biedt dan alleen de som van twee elementen. Je fygitaal ecosysteem moet je klanten omarmen en alle obstakels tijdens hun winkelervaring wegnemen.

Hiervoor moet je als bedrijf uw basics goed hebben, efficiënte en optimale processen, van bestelling over levering tot betaling. En bovendien een superervaring bieden, zowel on- als offline, door beleving en inhoud te creëren voor je klant teneinde zichzelf te identificeren met jouw aanbod. En hier ligt de grootste uitdaging voor ons allemaal, zowel fysiek als digitaal, aangezien de pandemie ook behoeftes aan de oppervlakte bracht zoals nabijheid, empathie, sociale verbinding, gedeelde waarden en nog veel meer ...

Dus na retail en e-tail bereiken we naar mijn mening nu me-tail, waar klanten ons zullen uitdagen met sociale aspecten in plaats van economische, en over hoe ze zich voelen bij en zich kunnen identificeren met wat bedrijven hen te bieden hebben. Relevante inhoud en ervaringen over producten in plaats van technische specificaties. En dit is waar onze focus moet liggen, een superervaring die de 'hoe zit het met mij'-vraag beantwoordt, inclusief nieuwe verkoopkanalen zoals de sociale media om volledig in te spelen op de behoeften van de klant!

 

 

Vincent Rousseau - CEO - Paprika
Lees het interview met Vincent hier!

Plussizemerk Paprika doorstaat de coronastorm met glans: de retailer toont zich wendbaar en ziet hoe verschillende verkoopkanalen elkaar versterken, online en offline. Nu maakt het bedrijf zich klaar om een nieuw marktsegment aan te pakken.

 

 

Sonia Pypaert - Founder & Managing Director - The Baby's Corner (in het Nederlands)
Lees het interview met Sonia hier!

You can't use an old map to explore a new world

The baby's corner slaagde erin om binnen hun digitale transformatietraject net op tijd een volledige online geboortelijsttool te implementeren. Hierdoor fietsten ze volledig coronaproof 2020 binnen. Maar het is de creativiteit die de omnichannel strategie van the baby’s corner vleugels gaf het afgelopen jaar. Een bewijs dat innovatie en creativiteit hand in hand gaan en dat het allemaal draait rond de mensen die de organisatie een gezicht geven.

 

 

Karel Demeester - Managing Partner & Co-Auther of 'Act Human' - Callebaut Collective
Lees het interview met Karel hier!

Human Encounters of the Phygital Kind: hoe inzetten op menselijke relaties een leidraad biedt in de post-covid retail wereld

Het wordt géén ‘business as usual’ post-corona. Na de lockdowns missen mensen meer dan ooit het menselijke aspect. Menselijke relaties bouwen is de nieuwe marketing, marketeers worden ‘human activators’. Om relevant te blijven in het post-coronatijdperk zullen merken en retailers meer dan ooit moeten inzetten op menselijke relaties. Dat vergt ook een nieuwe kijk op de connectie tussen de fysieke winkel en online.

 

Taal

 

  • Zowel presentaties als slides zijn in het Engels, tenzij anders aangegeven
     

 

Sponsored by