The Future of Shopping

The Future of Shopping, een levend retaillaboratorium

In het kloppend hart van winkelstad Antwerpen lanceert RetailHub een ongezien kennis- en belevingscentrum ‘The Future of Shopping’ in de iconische Stadsfeestzaal. Dit is gelegen op de Meir, de grootste en drukste winkelstraat van Antwerpen en van België, dat retailers en ondernemers door inhoud, markt zichtbaarheid, netwerk en innovatie zal samenbrengen in een centrale hub, die als geen ander het bruisende dynamisme en de snelheid van verandering in de sector reflecteert. 

The Future of Shopping wordt een levend retail laboratorium, dat voor het eerst zowel B2B als B2C is: consumenten en professionals kunnen er zich beiden onderdompelen in de toekomst van retail, met innovatieve producten, innovatieve winkelconcepten, retailbeleving en technologische innovatie. De toekomst van retail komt er voor het eerst in de wereld letterlijk tot leven: een magische winkelplek voor retailers, toeleveranciers én consumenten. De kruisbestuiving gaat bovendien nog verder: retailers en (merk)producenten kunnen er ‘live’ leren van de shopper in een echte winkelomgeving, hun concepten testen en er nog nieuwe zichtbaarheid krijgen met pop-ups of marketinguitingen op een van de belangrijkste winkel-hotspots van België.  

 

Antwerpse Stadsfeestzaal - Meir 78

De fysieke locatie in de Antwerpse Stadsfeestzaal beslaat twee verdiepingen en is een bruisende hub voor retail met concept stores, pop-ups, bars, maker-labs, co-working spaces, meeting rooms en zelfs een evenementenhal. Futuristische en in België ongeziene winkelconcepten, zoals de eerste robotbar van het land, dompelen de consument onder in de retail van morgen, met een wisselend aanbod innovatieve en dynamische merken of concepten. Op frequente basis zullen er activiteiten georganiseerd worden zoals product launches of after-work drinks, voor shoppers die samen met vrienden willen afspreken op een unieke plek.  

 

B2B-ruimte

De tweede verdieping, B2B, laat bedrijven, ondernemers, start-ups en experten dan weer toe om samen de retailgeschiedenis te (her)schrijven dankzij een flexibel opstelbare eventruimte en vergaderruimtes in verschillende groottes en constellaties. Starters kunnen er ruimtes huren naargelang hun noden en behoeften, maar ook professionals vinden in de hub een connectie dankzij co-working spaces. De Stadsfeestzaal wordt zo een zinnenprikkelend laboratorium voor en van de retail voor Belgische en internationale consumenten, retailers, producenten en toeleveranciers en shopping toeristen. 

 

B2C-ruimte

De B2C-ruimte houdt ook de retailer een hoogtechnologische spiegel voor. Het atrium op de eerste verdieping is immers opgevat als een actief shoppingcenter, waarbinnen tal van verschillende futuristische themawinkels technologische snufjes tonen, van gezichtsherkenning tot augmented reality. Ook een voorraadloze winkel en hoogtechnologische paskameroplossingen zullen niet ontbreken.