Roland Gerets - How to win the online to offline challenge as a retailer.


Wat kan ik leren?

Deze workshop zal je naast de nieuwste trends in local search en hun impact of de web-to-store en customer journey,  inzichten geven hoe je binnen je eigen organisatie en met je eigen prioriteiten aan de slag kan gaan met de theorie en best practices rond het actief managen op het internet van je winkelpunten en hoe deze aanpak te integreren in een omni-channel aanpak.

 

Waarom is dit iets voor mij?

Als retailer kan je vandaag niet meer naast de impact van mobile search (en morgen voice search) kijken!  Meer dan 50% van de search traffic gaat niet meer naar de klassieke websites maar naar lokale pagina’s van Google en Facebook.  Hier niet mee aan de slag gaan is gewoon business missen!  Ook bekijken we modellen hoe je de conversie in je winkelpunt kan berekenen zodat je rendementsmodellen kan opmaken.

 

Wat kan ik er in de praktijk mee?

In eerste instantie ga je er voor zorgen dat je je consument de juiste informatie mbt je winkelpunt kan meegeven en dit over verschillende kanalen en media.  Dit lijkt evident, de praktijk toont aan dat zelf erg bekende merken en retailers hier nog steeds moeilijk kunnen realiseren.  Met meer dan 50% van de opzoekingen die op lokale pagina’s buiten je website terecht komt is dit een cruciaal gegeven voor een goede conversie naar je winkelpunt.  Daarnaast bekijken we de impact van reviews op lokale pagina’s zoals Google My Business, Facebook Local Pages en je store locator ifv customer experience en lokale SEO.  Ook zal het distribueren van lokale content en promoties hoog op het agenda staan aangezien je zowel de activatie van je winkelpunt kan verhogen alsook posities winnen ifv lokale SEO.  Door gezonde basics toe te passen kan je op een relatief korte periode van 6 tot 12 maanden traffic verdubbelen zowel online als fysiek. 

 

Hoe interactief is de workshop?

De hele workshop zal één interactief gegeven zijn: naast de web-to-store audit die je ter plaatse maakt, is ook de uitwisseling rond de web-to-store uitdagingen met de andere aanwezige professionals van enorme waarde.  Je eigen web-to-store audit krijg je trouwens ook mee zodat je een concrete set van acties hebt (die je dan nog eens heb kunnen aftoetsen naar haalbaarheid)

Duur?

Halve Dag