Food
Onder impuls van een sterk toegenomen verkoop van Coca-Cola Zero Sugar én een verschuiving naar kleinere verpakkingen kon de drankenproducent zijn omzet in het derde kwartaal flink optrekken. Het bedrijf herziet zijn groeiverwachting voor het lopende jaar naar boven.
» Lees verder
Algemeen
De hoofdpunten deze week: Ahold Delhaize gelooft in artificiële intelligentie, Coca-Cola verduurzaamt, marktplaatsen zijn vindplaatsen, efficiënter foodmanagement, en inspiratie voor elektrohandelaars.
Passeren onder andere de revue in de wekelijkse goednieuwsshow van RetailDetail Food: een aanfluiting van een burger, een karikatuur van een herstructurering, een juweel van een supermarkt en een doortrapte reclamecampagne vol listige insinuaties. Vertrouwt ù nog wat u leest?
De Gentse fabriek van Coca-Cola heeft een nieuwe verpakkingslijn, waardoor de plasticfolie rond blikjes vervangen kan worden door karton. De nieuwe installaties moeten de verscherpte duurzaamheidsdoelstellingen van Coca-Cola in West-Europa helpen waarmaken.
Mode
Modelabel Diesel heeft in samenwerking met Coca-Cola een basiscollectie duurzame kleding ontworpen. De kledingstukken zijn gedeeltelijk gemaakt met gerecycleerde plastic flessen.
Coca-Cola heeft in het voorbije kwartaal gescoord met suikervrij, koffie en de Netflix-hit Stranger Things. De frisdrankgroep overtreft de verwachtingen met een omzetgroei van 6%.
Coca-Cola Co. heeft een arbitrageclaim gewonnen tegen Monster Beverage Corp., waardoor de frisdrankgigant zijn energiedrank Coca-Cola Energy kan blijven verkopen.
Opportunistisch, ongeloofwaardig en doorzichtig, elke vrijdag opnieuw. U hebt toch wel wat beters te doen? Negeer deze tekst. Enfin, tenzij u écht zou willen weten waarom die titel zegt wat hij zegt. Maar dat wil u toch niet?
Met de opmerkelijke slogan "Koop geen Coca-Cola als je ons niet helpt recycleren!" wil de drankenproducent de consument aanzetten om nog meer verpakkingen in te zamelen. De Belgische campagne is een wereldprimeur voor Coca-Cola.
Coca-Cola, Colgate en Maggi blijven de grootste consumentenmerken ter wereld. De sterkste stijger in de rangschikking is Vim, maar groeien wordt steeds moeilijker voor FMCG-merken. De sleutel: werk op penetratie en vergeet de oudere consument niet.
Coca-Cola heeft de lancering van Coca-Cola Energy aangekondigd. Het is de eerste keer dat de drankengigant een energiedrank uitbrengt onder het eigen vlaggenschipmerk.
Wat een doffe ellende: Blue Monday gaf de voorzet voor de meest deprimerende foodretailweek van het jaar. En u kent ons: RetailDetail Food kopt ‘m uiteraard onhoudbaar binnen. Wij hebben onze ogen niet in onze zak!
Grote namen als Procter & Gamble, Unilever, Nestlé, Coca-Cola en Carrefour starten een proefproject waarbij ze lege verpakkingen bij de consument thuis ophalen om te hergebruiken. Zo willen ze afval terugdringen en circulair werken.
Drankengigant Coca-Cola gaat twee Belgische distributiecentra sluiten. In Hasselt en Heppignies (bij Charleroi) zijn samen 132 jobs bedreigd. Het bedrijf wil de logistieke structuur vereenvoudigen om de kosten te drukken en competitiever te blijven.
Als er geen nieuws is, dan verzinnen we het wel ter plekke. Wat er in de FMCG-wereld gaat gebeuren, nog voor het gebeurd is, dat leest u dus exclusief in Filet Pur, de nuttige idioot van de retailvakpers.
Mocht u het afgelopen jaar hebben zitten slapen, dan kan u de achterstand eenvoudig inhalen met dit superhandige, exclusieve en hoogst volledige foodretail-jaaroverzicht van Filet Pur, zonder twijfel dé rubriek van 2018 and beyond.