Algemeen
De derde studienamiddag van het Vlerick Retail Platform 2019 vindt plaats op dinsdag 1 oktober. Met schoenketen vanHaren en foodservicegrossier Sligro komen twee Nederlandse marktleiders getuigen over hun stappen op de Belgische markt. Lezers van RetailDetail maken kans op een gratis invitatie!
» Lees verder
Het nieuwe nummer van RetailDetail Magazine valt één dezer bij de abonnees in de bus. Op de cover: Alain Hellebaut, CEO van Maxi Toys - de keten die nu weer thuis komt bij Blokker. Binnenin: stevige interviews met onder andere Sligro, WPP/The Store en Tiffanys.
Food
Met de opening van een indrukwekkende vestiging in Antwerpen heeft foodservicegrossier Sligro-ISPC niet meteen voor de makkelijkste weg gekozen, maar ondanks de harde concurrentiestrijd klinkt de boodschap duidelijk: "We zijn hier om te blijven."
"Het economisch klimaat in Nederland en België koelde in de eerste jaarhelft behoorlijk af", zegt Sligro-topman Koen Slippens. Terwijl de vergelijkbare omzet ongeveer stabiliseerde, bleef er onder de streep de helft minder winst over.
Onbegrijpelijk, hoe retailers én fabrikanten door al te strikte regels en pesterijen in hun handelsvrijheid worden belemmerd. Fiscale deals zijn slechts een waardeloos vodje papier, heldere afspraken met concurrenten blijken plots illegaal. Gelukkig strooit Filet Pur peper en zout op de wonde.
De Nederlandse horecagroothandel Sligro had zich de verovering van België wel heel anders ingebeeld. Het is vechten voor elke nieuwe winkel: "De concurrentie heeft ons flink dwarsgezeten", zegt CEO Koen Slippens.
Wat een doffe ellende: Blue Monday gaf de voorzet voor de meest deprimerende foodretailweek van het jaar. En u kent ons: RetailDetail Food kopt ‘m uiteraard onhoudbaar binnen. Wij hebben onze ogen niet in onze zak!
Sligro Food Group heeft zijn winst het voorbije jaar ruim verdrievoudigd, met dank aan de verkoop van zijn supermarkttak aan Jumbo en Coop. Op vergelijkbare basis klokte het bedrijfsresultaat van het groothandelsbedrijf af op hetzelfde niveau als vorig jaar.
Waarom goede voornemens nergens goed voor zijn, winkelmanagers een bedreigde diersoort worden en bezorgen het nieuwe shoppen is? U leest het in Filet Pur, de wekelijks aanbevolen detoxkuur van RetailDetail Food!
De gloednieuwe maar controversiële vestiging van horecagroothandel Sligro-ISPC op het Antwerpse Eilandje kan voorlopig gewoon open blijven. Toch zijn nog niet alle zorgen van de baan.
De saga over de vergunningen van Sligro-ISPC Antwerpen blijft duren: een ambtenaar van de provincie heeft opnieuw een negatief advies gegeven. Het is nu afwachten of de provincie het advies dit keer wel volgt.
Foodservicegroothandel Sligro Food Group heeft in 2018 een omzetgroei gerealiseerd van bijna 10%. De totale omzet bedraagt ruim 2,3 miljard euro, wat in lijn is met de verwachtingen.
Grote bedrijven als Albert Heijn, McDonald’s, Sligro en Unilever zetten mee hun schouders onder de stichting ‘Samen tegen Voedselverspilling’. Doel: de voedselverspilling in Nederland tegen 2030 halveren.
Het gele gevaar komt gewoon van alle kanten, zo bleek afgelopen week. Je kan je daar geel aan ergeren, maar lees toch maar eerst de ware toedracht der naakte feiten in het relatief slaafvrije weekoverzicht van RetailDetail Food!
Horecagroothandel Sligro kon dinsdagochtend dan toch de deuren openen in Antwerpen, ondanks de vernietiging van de bouwvergunning enkele dagen geleden. In de 16.000 m² grote vestiging kunnen foodserviceprofessionals terecht voor een compleet aanbod.
Een zwarte vrijdag is het alleszins voor Test-Aankoop, net als voor Colruyt, Delhaize, Sligro en Lidl. Om er maar enkele te noemen. Geen 50% korting in de wekelijkse slechtnieuwsshow van RetailDetail Food, hij is gewoon gratis!