4 miljoen iPhones voorverkocht in 24 uur

4 miljoen iPhones voorverkocht in 24 uur

Ondanks de negatieve kritieken op de lancering moet Apple nog niet vrezen over de trouw van zijn fans: van de gloednieuwe iPhone 6 werden liefst 4 miljoen exemplaren besteld in de eerste 24 uur.

Dubbel zoveel 'pre-orders' als voor iPhone 5

De voorverkoop van de nieuwe iPhone 6 en 6 Plus, die vorige vrijdag van start ging in negen geselecteerde landen, voorspelt veel goeds voor Apple: in 24 uur werden er ruim 4 miljoen stuks besteld. Dat is ruim twee keer meer dan destijds van de iPhone 5 (vorig jaar gaf Apple geen voorverkoopcijfers vrij voor de iPhone 5c en 5s).

 

De cijfers mogen dan al het beste beloven voor Apple, ze betekenen wel dat flink wat fans het nodige geduld zullen moeten aan de dag brengen: het aantal pre-orders overstijgt het aantal toestellen dat in de negen betrokken landen direct leverbaar is.

 

Nu vrijdag start in de Apple Stores van onder meer de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland de directe verkoop. Dat zal traditiegetrouw gepaard gaan met lange wachtrijen. Belgen en Nederlanders zullen nog een weekje langer geduld moeten oefenen, want bij ons komen de nieuwe iPhones pas vanaf 26 september op de markt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Telenet opent flagshipstore op Antwerpse Meir

15/12/2017

Telecombedrijf Telenet heeft gisteren in Antwerpen op de Meir een flagshipstore geopend met een volledig nieuw winkelconcept. Telenet noemt het zelf een belevingswinkel, waar klanten veel meer kunnen dan enkel shoppen.

Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Back to top